Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '12

 
Kategori
Anılar
 

Kalemin çığlığı yolculuk

Yazmadan geçen günlerim var mıdır? Bilmiyorum. Okumadığım dokunmadığım kokusunu koklamadığım kitaplar…

Gülü dikensiz eti tırnaktan ayırmadığımız gibi kâğıdı da kalemden kalemi de kâğıttan ayrı düşünmek çok zor. Bunların öyküsü bir insanda zaman nasıl başlar neleri içinde saklar bunları nasıl kâğıt üzerine yansıtır bu kalemin işi. Kalemi ilk tuttuğum günü hatırlamak istedim. Ama bir türlü hatırlayamadım. Yıllar çok geçti ama ilk tanışıklılığım okula başlama ile başladı sanırım. İşte o günden beridir elime yapıştı kalem. Kalem hayat hayatım da kalem oldu.

Çizmek, karalamak, kenar süsü derken yaşamı anıları yazmaya başladık. Önceleri okuduğum şiirleri sözleri yazardım. Öyküleri, günleri, derken düşlediklerim düşlerim oldu. Bir başka düşüm daha vardı. Elimde tuttuğum cebimde çantamda taşıdığım kalemlerin izlerini görmek. Çocukken renk renk kalemler almak isterdim. Ama çocukluk işte…

O zamanlar büyümem lazım diyordum 50’li yıllarda doğanlar bugünkü çocuklar kadar şanslı değildi. En çok öğretmenime imrenirdim. Derse girdimi önlüğünün cebinden çıkarırdı kalemi. O yıllarda dolma kalemler vardı. Mürekkepli mürekkep şişesi, pembe kurutma kâğıdı. Yazının üzerini örttün mü sihirli bir güç gibi çekerdi içine. Sonra mektup yazmaya başladık. Bunun için renkli mektup kâğıtları alırdık köşeleri resimli. Aldık mı mürekkebi eline yazarken kendimle gurur duyardım. Ben dolma kalemle yazıyordum. Ve ilk aşk mektubunu da dolma kalemle yazmıştım.

Kalemle hayatımın en önemli serüvenlerini yazdım. Kimseye söyleyemediğim gizli sır gibi hatıra defterlerinin arasına sakladığım anılarımın tek şahidi kalemlerimdi. En çok da dolma kalemimdi. Özel anılarımı hiç kurşun kalemimle yazmadım. Kalem ömrümün her anında yanımda, yüreğimin sesinde vardır. Düşlerimde sendin düşüncelerimin sırdaşıydın. Kalemsiz kâğıtsız bir hayat olmuyor. Defterlerimiz arasında yaptığımız anketler vardı.

Issız bir adaya giderken yanınızda üç şey götüre bilsen ne alırdın?

Hiç istinasız herkesin yazdığı tek şey kâğıt ve kalem muhakkak vardı. İşte kalem, kâğıt çıktığımız hayat yolculuğunun sessiz çığlıklarıdır.

 

  

 
Toplam blog
: 140
: 595
Kayıt tarihi
: 31.08.10
 
 

18.03.1950 yılında Samsun'un Bafra ilçesinde dünyaya gelmiş. Altı çocuklu bir işçi ailesinin üçün..