Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kalite önemlidir

Kalite önemlidir
 

Herkes yaşamında kaliteyi ayrı bir yere koymalı bence; kaliteyi algılama biçimleri farklı farklı olabilir, buna bir itirazım yok, ama mutlaka bir yeri olmalı yaşantıda, kalitenin. Ben şunları anlıyorum, yaşam kalitesi dediğimiz zaman: Kiminle olursa olsun, çocuğumla, eşimle, arkadaşlarımla, ailemle... ilişkilerimde tutarlı olmak ya da olmaya çalışmak, dostlarıma ve aileme zaman ayırabilmek, hoş sohbetlere dahil olabilmek, iş hayatımda çevremdeki insanları sevsem de sevmesem de "mış" gibi yapabilmek, sinirlenmemek, agresif tavırlara girmemek, insanları oldukları gibi kabul edebilmek, hayatta ne istediğini bilmek, kimden ne beklediğinin farkında olmak, keyifli aktivitelere zaman ayırabilmek; güzel yapamasam da mutfakta saatlerce uğraşarak bir şeyler ortaya çıkarabilmek, iyi bir filmi ailemle birlikte keyifle izlemek, spor yapmak (45 dakikalık bir yürüyüş size çok şey katabilir, bu güne kadar bunu yapmadıysanız ilk fırsatta deneyin, nefesinizin açılacağını ve kendinizi çok iyi hissettiğinizi göreceksiniz). Tüm bunlar hayatımdan hiç eksik olmasını istemediğim şeyler. Bir de, "beni ben yapan değerler" deriz ya, onlara sahip çıkabilmek. Zaman zaman kendimi bu değerler dediğim şeylerin çoook dışında bulduğum da olmuyor değil, hepimiz yaşarız bu tür şeyleri, istemediğimiz tartışmalar yapmak zorunda kalabiliyoruz, eşimizle, arkadaşımızla... vs. Hiç beklemediğim bir anda eşimin bir konudaki memnuniyetsizliğini duymak beni nasıl şaşırtıyor bazen. Bu tür durumları yaratan şeyin, algı farklılığı olduğunu sanırım artık öğrendim, benim bakış açımla diğerininki çok farklı olabilir, hani bazı lezzetleri siz beğenirsiniz ama bir başkası korkunç bulabilir ya, onun gibi. Algı farklılığını bilmek ve hiç unutmamak, bence önemli bir konu, böyle bir farkındalığa sahipseniz, eminim daha mutlu olursunuz.

Bir anda içimden geçenleri paylaşmak istedim, sağlıkla kalın :)

 
Toplam blog
: 9
: 1144
Kayıt tarihi
: 11.12.06
 
 

İzmir'li, Mert'in annesi, güzel bir ailesi olan, seven, sevilen, arada bir şeyler yazan ama aslın..