Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '11

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Kalkınma haraketleri

Kalkınma haraketleri
 

Şu anda Egenin turistlik bir yerinde önümde geçen bikinili Rus bende de kalkınma hakaretleri yaşatmış olsa dahi (her Türk erkeğinde de olur.) Konum o değil beni de ilgilendirmiyor (Rusça bilmiyorum :(...)

Her partinin elinde sonunda her söyleminin varacağı nokta ''ekonomi'' dir. Kapitalist düzende hiçbir konu ''para'' dan uzak olamaz. Parasız konu olmaz. Hep oraya gelir. 

Aç adama özgürlük versen neye yarar! 

Zaten özgürlük, demokrasi, vb söylemler anlaşılması zor kavramlardır. Soyut kavramların anlaşılıp talep edilmesi (geniş kesimler tarafından) zor.

Ben ekonomiyi büyütmeyeceğim ama hepiniz özgür olaaksınız diyeni duymadım.
Eee herkes kalkıncaz diyor? Biz nasıl oy vercez? 

Kalkınmadan kalkınmaya fark var! 

Kapitalist düzende para sürekli bir hareket halindedir. Büyük sermaye sahipleri, finans kapitallerini kullanarak yaptıkları yatırımlar ile orta ve düşük sınıfın paralarını kendi tekellerinde bulunan firmalara ile kendilerine doğru harekat ettirirler. Ana paralarını artırıp daha büyük yatırımlara yönelirler. yaptıkları yatırımlar dışarıdaki daha büyük sermayedarlara satarlar (finans kapitallerini artırırlar) ekonomi büyür. Büyür de altta kilerde para geçmediğinde ''%8 büyüdük ben niye açım?) sorusu sorulabilir. Bkz. toplam mevduatların %70 nüfusun %9' na ait olması.

Bu tip kalkınmada oy toplar. İnsanlar, umuda oy verir. Seçimlerde insan 3 güdü ile oy verir bunlardan biri de umuttur, inanç ve korku da diğerleri. 

Büyüme rakamların gören alt sınıflar ''bende refahtan pay alabilirim'' umudu ile yine oy verir. (bu arada Rus yan masaya oturdu.) Bir de insanlara yukarıda anlatıklarımı anlatmak da zor. 

Bu gün kalkınma bakanlığının kurulduğunu öğrendim. Aynen benim söylediğin ''umuda'' oynamanın en somut örneği. 

Tam seçime 4 gün kala neden kursun ki? 

9 senedir elinden tutup kalkıma diyen mi vardı! 

O kalkı da biz mi oturduk! 

Bunların kalkışı zengin kalkışıdır kanmayın!!! 

Kalkın ama %9 a kalkınma %90 a kalkın! 

 

Onun yolu da basit üst sınıfın üretiği sermayenin bir bölümü alt sınıflara şansı olmayanlara, babası zengin olmayan, fakirliğin babadan oğula geçtği kesimlere, babadan oğula zenginliğin geçtiği kesimlerden maddi yardım olarak aktarmak! (neyi kast ettiğmi anladınız!) bu sosyal adalet için, fırsat eşitliği için, huzur için ve benim fakir komşum için, her gün selam verdiğim emekli amca için, bana çay taşıyan harlığını çıkarmaya çalışan gariban liseli çocuk için gerekli! 

 
Toplam blog
: 6
: 569
Kayıt tarihi
: 13.08.11
 
 

Ben Atıl Kemaloğlu, İstanbul'da doğdum, liseyi Avcılar Anadolu teknik lisesinde okudum; Balıkesir Ün..