Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '18

 
Kategori
Sağlık
Okunma Sayısı
241
 

Kalp Dostu Besinler Nelerdir

Kalp Dostu Besinler Nelerdir
 

Kalp spazmı geçirince eşim beni yakınımızdaki bir hastahaneye götürdü, acilde gerekli tedavim yapıldı sağ olsun iki tane uzman doktor başımdan ayrılmadılar. Eşime kalple ilgili bilgiler verdiler. Kalbe iyi gelen besinler hakkında aşağıdaki detayları belirttiler. Kendilerine çok teşekkür ederim onlar sayesinde sağlığıma kavuştu. İşte aşağıdaki o bilgiler.
NAHİDE ÇELEBİ

Kalp Dostu Besinler Nelerdir?
Kalp dostu besinler nelerdir, hangileridir, işte detaylar. Hatalı beslenme alışkanlıkları, hareketsiz yaşam ve çevresel etkenler kalp hastalıklarında görülen artışın en belirgin nedenleridir. Kalp sağlığınızı koruyabilmek için günlük alınan kalori miktarı sınırlandırılmalı, doymuş yağ alımına dikkat edilmeli ve 4 besin grubunun dengeli olarak tüketilmesi gerekmektedir. Kalp sağlığınızı korumak için İşte, kalp dostu besinler;  
1- Sarımsak: Her gün bir diş sarımsak tüketmek, damarlarda pıhtılaşmayı önlemekte ve koroner kalp hastalıklarının oluşma riskini düşürmektedir.
2- Balık: Omega-3 yağ asitleri antioksidandır ve damar tıkanıklarına karşı etkilidir. Haftada 2-3 porsiyon balık tüketmek kalp sağlığınızın korunmasında katkı sağlar. Özellikle uskumru, somon, sardalya ve ton balığı Omega-3 bakımından oldukça zengindir.
3- Yulaf, tam buğday unu ve çavdar: İçeriklerindeki B ve E vitaminleri kalp rahatsızlıklarını önleme özelliğine sahiptir. Bu gıdalar demir, kalsiyum, bakır, çinko, magnezyum ve protein yönünden oldukça zengindirler. Yulaf ezmesi, bulgur, kepekli ekmek ve makarna da oldukça önemli gıdalardır.
4- Fındık ve ceviz: İçeriklerinde Omega-3 ve E vitamini, magnezyum ve posa da barındıran fındık ve ceviz yüksek antioksidan özelliktedirler. Düzenli şekilde tüketilmeleri önerilmektedir.
5- Çikolata: Her gün iki parça bitter çikolata tüketimi kalp krizi riskini 550, kolesterolü de %36 oranında düşürmektedir.
6- Kuşkonmaz: Kolesterolün düşmesine ve zararlı yağ hücrelerinin atılmasına yardımcı olan kuşkonmaz bu özellikleri ile kalbe iyi gelmektedir.
7- Kırmızı üzüm: Yüksek antioksidan özelliği sayesinde kalp hastalıklarını önlemede tavsiye edilmektedir. Kurutulmuş çekirdekli kırmızı üzüm tüketimi de tavsiye edilmektedir.
8- Yeşil çay: Kahve ve siyah çay yerine yeşil çay, papatya çayı, adaçayı, ıhlamur ve rezene çaylarının tüketilmesi daha faydalıdır. Yeşil çayın içeriğindeki polifenoller antioksidan özellikte olup, kalp sağlığı için oldukça önemlidir.
9- Soya: Protein bakımından zengin olan soyada B1 vitamini, fosfor, çinko, demir ve magnezyum mineralleri de bulunmaktadır. Günlük 25 gr kadar soya tüketilmesi kalp hastalıklarına yakalanma riskini düşürmektedir.
10- Domates ve karpuz: Bu her iki besin de antioksidan özellikleri olan likopen yönünden çok zengindir ve araştırmalar kalp hastalıkları ile ilgili riskin azalmasını sağlamaktadır.
11- Keten tohumu: İçeriğindeki Omega-3, E vitamini, potasyum,posa ve doymamış yağ asitleri nedeniyle kalp hastalıklarına karşı koruma sağlamaktadır.
12- Papaya: İçinde barındırdığı enzimler sindirim sistemini düzene sokmakta ve kalp kaslarını korumaktadır. Ayrıca, barındırdığı potasyum sayesinde de kalbin beslenmesini sağlamaktadır.
13- Kuru erik:Lifli bir besin olan kuru erik kalp hastalıkları riskini azaltmaktadır. Ayrıca antioksidan özelliği en yüksek besinlerden de biridir

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Kıymetli Nahide Çelebi; Zaman, zaman sağlığımız ile ilgili yararlı yazılarınız için size teşekkür ediyorum.Yazdıklarınız hep gerekli lakin merhametsiz insanlar ekmeği, sebzeyi, meyveyi dahi kendi çıkarları için zehirlemişler. Yediklerimiz, içtiklerimiz dahi vücudumuza ve kalbimize zarar veriyor.Saygılar sunuyorum.Sağlık ve mutluluk diliyorum.

Mehmet Burakgazi 
 07.02.2018 14:33
Cevap :
Sayın Burakgazi Değerli Dostum! Maalesef vicdansızlar yiyecek ve içeceklerimi zehirlediler.Değerli yorumunuz için teşekkürler.Selam sevgi ve saygılarım size ve değerli ailenize.NAHİDE ÇELEBİ  07.02.2018 16:27
 

Ekmek, kuru yemiş maalesef...Balık, Çikolata(bitter) ile domates tamam...Diğerleri yok...

Kerim Korkut 
 07.02.2018 11:22
Cevap :
Kerim kardeş benim gibi kalp hastası olursanız uygularsınız.Allah korusun sağlıklı olun.Değerli yorumunuza çok teşekkür ederim.Selam ve sevgiler.NAHİDE ÇELEBİ  07.02.2018 14:23
 

Güraydın Nahide Hanım Bunların hepsi sağlığımıza yararlı bitkiler. Sadece sarmusak için sayfalar yazı yazsak yine de yararı bitmeiz. Selamlar.

Abdülkadir Güler 
 04.02.2018 12:19
Cevap :
Sayın Hocam! Sağlık büyük hazine değerini bilmek gerek.Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.Selam sevgi ve saygılar, sağlıklı mutlu günler.NAHİDE ÇELEBİ  04.02.2018 15:54
 

Kalp hastalarının özellikle soğuk havalarda dışarı çıkmaması gerekiyor Nahide hocam. Sağlığın kıymetini ancak, sağlığımız bozulunca dikkate alıyoruz. Sağlıklı zamanlarımızda bile beslenmemiz çok önemli. Hatırlattığınız bilgiler için teşekkürler. Saygılar, selamlar...

Erol Özışık 
 03.02.2018 17:53
Cevap :
Sevgili Erol Bey Kardeşim! Sağlık büyük hazine ama maalesef değerini bilemiyoruz.Değerli yorumunuza çok teşekkür ederim.Selam ve sevgiler sağlıklı mutlu günler.NAHİDE ÇELEBİ  04.02.2018 9:11
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1815
Toplam yorum
: 11060
Toplam mesaj
: 162
Ort. okunma sayısı
: 1012
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster