Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '10

 
Kategori
Güncel
 

Kalp için fındık, karaciğer için enginar ama besin duyarlılığı testiniz ne diyor?

Kalp için fındık, karaciğer için enginar ama besin duyarlılığı testiniz ne diyor?
 

Alıntıdır


Geçen gün hem memleketimde, hem de başka memleket de tanınan profesörümüzle ilgili bir haber okuyunca, gözümün önüne televizyon ekranında bolca izlediğimiz, sebzelerden yapılmış yeşil bir içeceğin görüntüsü geldi.

* * *

Artık zamanıdır havalar serinlemeye başladığına göre hemen hemen her gün bir uzmanın, hangi besini tüketeceğimizi ekranlardan bildireceğini düşündüm.

Sonra da bu senenin sebzesinin ya da gıda maddesinin ne olabileceğini tahmin etmeye çalıştım.

* * *

Brokoli sırasını savmıştı. Enginarın zamanı geçmişti. Yumurta ile ilgili tartışmalar bitmişti.

Ben siyah pirinçten yana tahmin kullanıyorum.

Önerilenlen yiyeceklerin, söylenildiği kadar faydası vardır elbette ama herkeste aynı faydayı gösterir mi? Ya da zararı faydasından fazla olabilir mi?

****

Bundan altı ay kadar önce bir görüşmemizde kuzenim, ürtiker şikayetine neden olan besin maddelerinin tespit edildiğini söyledi. Çok ilginç gelmişti bana buğday unundan yapılmış ve aynı zamanda maya kullanılmış besinler onda ürtikere neden oluyormuş.

Öncesini de biliyorum oldukça uzun bir zaman sıkıntı çekmişti ve tedavi amaçlı kullandığı ilaçların yan etkileri nedeniyle tedavi başarısız olmuştu.

* * *

‘Besin duyarlılığı testi’ (York testi) ile o zaman tanıştım. Bu test sayesinde kendisi için zararlı olan besinleri öğrenmişti.

Artık ekmeğimi kendim yapıyorum demişti. Mayasız ve mısır unuyla..

Birkaç hafta sonra tekrar karşılaştığımızda sıkıntılarının kalmadığını söylemişti

Biraz pahalı olmuştu ama işe yaramıştı.

Besin duyarlılığı testine gelince ;

Aslında kilo vermek için uygulanan bir test olarak bilinse de , kişiye rahatsızlık veren besin maddeleri, parmak ucundan alınan bir miktar kan ile ortaya çıkarılıyor. Daha doğrusu sindirim sisteminin besinlere karşı olan tepkisini ölçüyor.

* * *

Besin duyarlılığı testi ile migren, deri hastalıkları kronik yorgunluk sendromu, hazımsızlık gibi rahatsızlıklara neden olan besin maddeleri saptanabiliyor.

* * *

Gıda intoleransına neden olan gıdalar arasında; Süt, Yumurta, yerfıstığı, fındık (ceviz, vb...) balık, kabuklu deniz ürünleri, soya, unlu gıdalar en sık rastlananlar.

* * *

Bu testin sonunda ".... ürün sizin bünyenizden çok zor atılıyor, kullanmamanızda yarar var "

"… gıdalar sindirim sisteminizde sınırlı bir düzeyde seyrediyor, mümkün olduğu kadar az tüketilmeli", ".... tür yiyeceklerin bünyeniz üzerinde etkisi yok, rahatlıkla yenilebilir" deniliyor.

* * *

Rahatsızlık olmadığı sürece besinlerin vücudumuza etkisini bilme isteği, kişiye göre değişebilir, ama bu tür testler yaygınlaştığı sürece beslenmenin ve diyetlerin kişiye özel olacağı kesin.

* * *

Eylül 2010 / Kurşun

 
Toplam blog
: 193
: 998
Kayıt tarihi
: 13.01.10
 
 

Kırklı yaşlarda başladığım yazma serüvenine elli li yaşlarda da devam etmeye çalışıyorum. Ünivers..