Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '21

 
Kategori
Anılar
 

Kalp Krizi

Köyümüzdeki eski evimizin bir odasını tadilat yaptırarak kendime kalacak bir mekan yaptırdım.Yıllardır dışarda yaşıyorum. Emekli oldum yine öyle. Bu yaz da her yaz olduğu gibi tek başıma tatil için köyüme gittim. Filyos'ta denize giriyor, akşama köyüme dönüyorum.

17 temmuzda denizden çıktım, arabamın yanına geldim, köye gideceğim. Göğsümde bir karıncalanma, bir ağrı başladı. Arabamla köyüme gittim. Bir türlü geçmedi. Akşam 22.00 civarında ağrıkesici verirler diye Çaycuma Devlet Hastanesine gittim. Hastane otoparkına arabamı park ettim. Acilde hemen müdahale ettiler. Serum verdiler. Kan vermeler, tahlil sonuçları zaman ilerliyordu. Nöbetçi doktor; 'kan tahlili sonuçlarına göre sen kalp krizi geçiriyorsun' dedi. Ben ayaktayım,yürüyorum,göğsümdeki ağrım da geçmişti. Acilde müdahale işlemleri gece 2.00 ye kadar sürdü. Doktor;'seni Zonguldak Üniversite hastanesine sevk edeceğiz, ben telefonla görüşeceğim' dedi. On dakika sonra ambulans hazırdı. Çaycuma'daki yakınlarımı da telefonla aramadım, gerek görmedim. Zaten küçüğüm yine dargınlık havasındaydı.

Ambulans yolda kasislere öyle hoyratça giriyordu ki, içim ezilecek zannettim. Nihayet Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Kardiyoloji yoğun bakım servisindeyim. Hemşireler, hastabakıcılar bir koşuşturma, yine kan alma, tansiyon,şeker ölçmeler, yatağından dışarı çıkma talimatları. Giyimlerimi, cep telefonumu aldılar, not aldılar, bir yere koydular.Bir kaç gün sonra anjiyo dediler, beni anjiyo odasına götürdüler. Anjiyo oldum. Genç erkek kardiyolog;' şeker nedeniyle kalp damarların yıpranmış, tıkanma yok ama, durumuna bakılacak, belkiilaç tedavisi, belki stend olabilir dedi.

Yoğun bakım servisinde bir iki gün kaldıktan sonra, hemşire zannettiğim,sonradan kalp doktoru olduğunu öğrendiğm gençbayan odamın kapısına kadar geldi ve ;'İsmail Kaya ameliyat kararı verildi!' dedi yüksek sesle.Şaşırmıştım. 2 gün izin istedim, dilekçe vereyim, köyden arabamı almaya gidecektim. 'Olmaz,kapıdan çıkınca sana ya bir şey olursa' dedi.

Daha sonra kardiyoloji servisine aldılar, ameliyata hazırlık süreci başladı. Doktorların tavır ve davranışları içime sinmedi. Hemşireye söyledim, ben burada ameliyat olmayacağım diye..Yanımda hiçkimse yok tabi. Refaketçi bir gence kantinden şarj aleti aldırdım. Cep telefonumu şarj ettim. Oğluma ve kızıma mesajla durumumu bildirdim. Kalp doktoru benim için taburcu olabilmesi için bir yakınının imzası gerekiyor demiş. Kastamonu'da çalışan kızıma telefon ettim, imzan gerekiyor, gel dedim. Arabasına atlayıp yola çıkmış hemen. Ben de sivil kıyafetimi giydim, kızımı bekleyecektim. Hem hava alayım dedim,hastanenin bahçesine çıktım. Baktım yolcu otobüsü Zonguldak'a gidiyor. Kızım gelene kadar Filyos'ta arkadaşımda olan arabamı alayım dedim,otobüse atladım, terminalden Bartın otobüsüne bindim,arkadaşıma ,Saltukova yol ayrımına gel,beni al dedim. Geldi, köye uğradık beraber, tatil giyimlerimi aldım,bulaşıklar birikmiş, onları yıkadım, Zonguldak'a gidiyorum. Kızım beni aradı, hastaneye gitmiş, baban izinsiz hastaneyi terketti diye tutanak düzenlemişler, hiç bir belge de vermemişler. Hastane önünde kızımla buluştuk. Sonradan cd ve raporumu vermişler. Kızım Katamonu'ya gitti, ben Düzce'ye evime.

İnternetten daha önceden tanıdığım kardiyoloji profesörü bayandan randevu aldım. Ertesi gün gittim. Eşim Dilek ve Oğlum Sonalp de geldiler benimle. cd yi inceledi, beni muayene etti, stendi deneyebilirim, olmazsa ameliyet dedi. Anjiyo odasına girdim,stend takılacaktı, çok uğraştı, olmadı. Amca ameliyat şart,çok iyi genç bir kalp damar cerrahimiz var dedi. Kabul ettim,bay-pas ameliyatı oldum. Damarlarımı değiştirdiler.

Şimdi evimdeyim,ameliyat sonrası süreci yaşıyorum. Ameliyat olduğum özel hastanenin tüm personeline memnuniyetimi belirtiyor, en içten teşekkürlerimi bu yazım vasıtasıyla iletiyorum.

 

Düzce,23.08.2021

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..