Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kalpler ve doğumgünü

Kalpler ve doğumgünü
 

Herkese merhaba... İki gün üst üste pasta siparişlerim vardı işten çık eve gel pandispanyasıydı, ganaşıydı, kremasıydı derken bu haftanın ortasına gelmişim . Zaten hava çok sıcak balkona çıkıyorum sıcak içeri giriyorum sıcak eee bende çalışayım dedim ama herşey elimde kalıyor. Şeker hamurları klimada sertleşiyor, sıcakta eriyor tam bir kısır döngü. Bütün buzdolabı boşaldı hamurlar dolaba yerleşti, çok sertleşmeden çıkartılıp öyle çalışıldı. Ama genede akmalar oldu. Ne yapayım yakında bu sorunları da gidereceğim. Bu hafta “krema sıkma teknikleri” eğitimi alıyorum , haftaya “ temel şeker hamuru ve modellemeler “ bu eğitimler için bence çoğunuzun da bildiği Burcu Hanım ile çalışacağız. Ben şimdiden çok heyecanlıyım. www.gelincikler.com belki haberiniz vardır. Kendisi hem pasta malzemelerini temin edebileceğiniz hem de böyle eğitimlere katılabileceğiniz bir atölye açtı. Benim 2 hafta sonum dolu şimdiden... Neyse yavaş yavaş öğrenerek ilerleyelim bakalım. Efendim bu pasta bir doğum günü için istenildi... Her d.gününüzü sağlık ve huzur içinde sevdiklerinizle birlikte kutlayın inşallah. Benden kuğu gibiyi istemişlerdi ama ben küçük çiçek kalıbımı bulamadım.. Bulamayınca da böyle bir değişiklik yapıp kalp cımbızımla küçük kalpler keserek süsledim. Etrafını da kalan hamurları birleştirerek karıştırdım ve tabana çevreledim. Üzerini kalp cımbızla şekillendirmeye çalıştım...

Pandispanyası için bakels’ın kakaolu hazır mix karışımının ½ nı kullandım... Çikolatalı Kreması için 200 ml (küçük paket krema ) ile 250 gr kuvertur çikolata bitter+sütlü karışık hazırladım... kremayı sos tenceresine koydum kaydanıktan sonra cam bir kase içine parçaladığım çikolataların üzerine döktüm ve karıştırarak erittim. Sonra dolapta beklettim. Aralara meyve kullanmadım çikolata kaplı mat antep fıstıklarından kullandım. 2. kata beyaz krema yaptım ve gene fıstık kullandım. Pastayı kremşanti ile sıvadım. Sonra kaplayıp süslemesini tamamladım.

Bu arada resimler karanlık çıkmış niye anlamadım şimdi eklerken fark ettim eve gidince bakacağım buna ...

Sevgiler
Aslı

 
Toplam blog
: 42
: 1952
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Yemek ve pasta yapmayı çok seviyorum. Pastacılıkla ilgili çeşitli kurslara katıldım ve sertifikalar ..