Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
1166
 

Kalsiyum, fosfor / ''Beslenmenin Diyalektiği'' (7)

Kalsiyum, fosfor / ''Beslenmenin Diyalektiği'' (7)
 

Kalsiyum'ca zengin yiyecekler..


KALSİYUM: Kemiklerimizin oluşmasında ve güçlü kalmasında , diş ve diş etlerimizin oluşumunda önem taşır.Vücudumuzda en çok bulunan, kalp sağlığımızda, kas gelişiminde önemli bir yeri olan, organizmamız için mutlak gereklilik arz eden bir mineraldir.

Yetersiz alımlarda, başta çocuklar olmak üzere,insan da kemik ve kas yapısı doğru gelişemez.Kaslar doğru düzgün kasılamaz, kas ağrıları oluşur, halsizlik artar, kan pıhtılaşamaz, sinir sistemimiz doğru çalışamaz ve  dik kolestrol düzeyler de artış olur, diş çürümeleri çoğalabilir, hiperaktivite artabilir.Kemiklerde kırılma ve (osteoporoz) kemik erimesi şartları oluşabilir.

Doktor denetiminde, kalsiyum-magnezyum birleşimlerinin alınması, bel fıtığı, sinirsel huzursuzluk, uyku zorlukları ve migren ataklarında başarılı sonuçlar elde edilmesini sağlamıştır.

Günlük alınan doğal gıdalar dışında, her türlü kalsiyum desteği, mutlaka doktor denetiminde alınmalıdır.Önerilen ortalama ihtiyaç karşılığı, 800mg/gün'dür. Böbrek ve kalp hastası olanlar, hiperparatiroidi olanlar, tiazit grubu idrar söktürücü kullananlar, kemik erimesi, damarlarında daralma ve tıkanma olanlar, mutlaka doktor denetiminde kalsiyum alımlarını programlamalıdırlar.

Hamilelik ve emzirme dönemlerinde, anneler çocuk gibidirler.Kalsiyuma olan ihtiyaçları olağanüstü artar.Yetersizliğinde, kemik ve diş etlerindeki kalsiyumun önemli bir kısmını kaybedebilirler; bu da iskelet yapılarının zayıflamasına, diş çürümelerine, şansları varsa diş dolgularına ve ilerde karşılarına çıkacak birçok sağlık sorununa neden olabilir.Hamile ve emziren kadının, 1200mg/gün, kalsiyum ihtiyacı vardır. Bu normal insanda 800mg/gün, ergenlik çağında (11-18 yaş) 1000mg/gün ve menapozda da 1200mg/gün'dür.

Kalsiyum, vücutta iyi emilebilinir düzeyde, süt ve süt ürünlerinde bol miktarda bulunur.(Bunları tüketirken alacağımız dolaylı tuzu unutmayalım, az tuzlu yada suya tuzunu bırakabilen, ''Hellim'' gibi peynirleri, ya da tuzsuz lor ve çökeleği tercih edelim, çok seviyorsak tam yağlı peyniri az tüketelim.Yaz dışında bol tuzlu ve katkılı ayrandan uzak duralım;pastorize süt, kefir, doğal yoğurdu tercih edelim.z.e.) Kuruincir, susam, pekmez, karaturp, salatalık, brokkoli, kuşkonmaz, badem, lahana ve yeşil renkli sebzeler, yulaf, soya, maydanoz, nane, ısırganotu, rezene v.b. bitkilerde kalsiyum bulunur.

FOSFOR: Fosfor ve kalsiyum birbirini bütünleyen iki mineraldir.D vitaminini de kardeş olarak yanlarına alırlar.Kemiklerin ve dişlerin gelişmesi, kalbimizin iyi çalışması, böbreklerimizin görevini sağlıklı yapabilmesi ve iyi bir sinir sistemi için gereklidirler.D vitamini, fosfor ve kalsiyumun hücrelerimize yerleşmesini, kana geçmesini, diş minelerimizde ve kemiklerimizde stoklanmasını sağlar.

Fosfor, süt ürünleri, yumurta, bira mayası, hamsi, sardalya, nohut, mercimek, mısır, badem, bezelye, kepekli pirinç, soya fasulyesi, kuşkonmaz, hindiba, üzüm, portakal, domates, kavun, kuru erik, çekirdekler, ve hububatlarda bulunur.

(devam edecek)

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sağlığımız için çok önemli olan bu güzel bilgiler için çok teşekkürler. Saygılar

Ayrıntıda gezinmek 
 07.02.2012 21:22
Cevap :
Paylaşırsak eğer, daha da güzel olacak... Bilgi berekettir... Sevgiyle ve dostça selamlarımla  07.02.2012 23:38
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 392
Toplam yorum
: 729
Toplam mesaj
: 164
Ort. okunma sayısı
: 4425
Kayıt tarihi
: 12.03.07
 
 

İstanbul doğumluyum. Sağlıklı beslenme, yüzme, doğada yürüyüş ve çevre özel ilgi alanlarım. Şiiri ve..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster