Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '07

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Kamboçya - Siem Reap - Angkor tapınakları

Kamboçya - Siem Reap - Angkor tapınakları
 

Siem Reap Kamboçya'nın en turistik yeri. O yüzden birçok büyük ve turistik otele sahip. Şehrin merkezinde de güzel kafe ve lokantalar var. Otellerin bazılarında yemek eşliğinde dans gösterileri izleyebiliyorsunuz. Yerel halk oyunlarını görmek için gidilebilir, otelde kalmasanız bile sadece yemeğe katılabiliyorsunuz. Onun dışında şehirde pek enteresan birşey yok.

Zaten Angkor Tapınakları varken olmasına gerek de yok. Son derece etkileyici tapınaklar var Angkor'da. Bugüne kadar gördüğüm en etkileyici eserler olduklarını söyleyebilirim rahatlıkla. Tapınakların olduğu bölgeye giriş için değişik sürelerde bilet alabiliyorsunuz. Ben 3 günlük almayı tercih ettim, rahat rahat dolaşmama yetti. Beğendiğim tapınaklara ikinci kez gittim, oturup manzarayı seyrederek, kitap okuyarak vakit geçirdim...Size de aynısını tavsiye ederim. Tapınaklar dört yüzlü oldukları için mutlaka gölge bir yer buluyorsunuz. Genelde bir esinti de oluyor, karşınızda geniş bir arazi, ormanlar arasındangözüken diğer tapınaklar...

Tapınaklar şehir merkezden uzakta, mutlaka bir araçla anlaşmanız lazım. Zaten tapınakların arasındaki mesafede bazen epey uzun. Ben kaldığım yerde çalışan motorsikletlilerden birisiyle anlaştım, 3 gün boyunca beni götürüp getirdi. Genelde sabah hava ısınmadan gidip öğlene doğru dönüyorsunuz. Yemek yedikten ve hava biraz serinledikten sonra tekrar gidiyorsunuz. Sabah güneşin doğuşunu ve akşam güneşin batışını değişik tapınaklarda seyretmek için de gidip gelebilirsiniz. İkisini de en az bir kez yapmanızı tavsiye ederim. Cüneyt Angkor yazısında güneşin doğuşundan nasıl etkilendiğini yazmıştı. Benim favorilerim gün batımları olmuştur genelde. Şimdi neden böyle diye düşünüyorum, aklıma belki battıktan sonra en azından bir süre göremeyeceğimiz içindir diye geliyor...

Her neyse iki ayrı tapınaktan seyretme şansım oldu gün batımını. Angkor Wat'ın dışından seyrettiğim çok hoşuma gitti. Tapınağın ön tarafındaki ufak gölcüğe aksinin düşmesi, havanın rengi...çok güzeldi. Fotoğraflarda da var, atlarıyla bana poz veren modellerimle birlikte:) Diğerinde adını hatırlamadığım bir tapınağın olduğu yerde tepedeydik. Tabi bu beğenme beğenmeme kişinin zevkine göre olduğu kadar havanın o günkü durumuna ve mevsime göre de değişiyordur...

Tapınaklar arasında en büyüğü olan Angkor Wat (1500x1200m) çok güzel. Özellikle de çepeçevre duvarlarını kaplayan kabartmalar. Dört bir tarafı kocaman gülümseyen yüzlerle dolu olan Bayon da etkileyici olanlardan. Filler terası ve onun yakınındaki kabartmalarla dolu duvar da benim beğendiklerimdendi. Ağaç köklerinin binaları kucakladığı Ta Prohm'u da unutmamak lazım. Ağaçların tam temizlenmeden bırakıldığı tapınaklar çok güzel görüntüler sunuyor...Ama herhalde en keyifli geçen dakikalarım yüksek tapınakların tepesinde etrafı seyrederken geçirdiklerimdi...Dünyanın en büyük yapbozu diye nitelenen Baphuon Tapınağı'nın hikayesi de ilginç. http://www.geziyorumlari.com/index.php?option=com_content&task=view&id=518&Itemid=111

Haziran ayında yani oraya göre ölü sezonda gitmeme rağmen etraf kalabalıktı. En kalabalık olduğu zaman nasıldır bilemiyorum. Çok fazla yağmurun olmadığı bir zamanda, düşük sezonda gitmek en iyisi bence. Mayıs veya Haziran bu açıdan uygun olabilir... Aslında en çok tapınağın olduğu bu bölgenin dışında da tapınaklar varmış. Örneğin Rulous grubu denen Siem Reap'a 15 km mesafedeki tapınaklar. Ben onlara gitmedim ama Angkor'un 25 km kuzeyindeki Banteay Srei isminde küçük ama güzel bir tapınağa gittim. Buraya da götürmesi için anlaştığınız şoföre biraz daha ücret ödemeniz gerekiyor çünkü diğerlerinden uzakta bir tapınak. Bütün o devasa tapınaklardan sonra burası sanki bir tapınağın minyatürü gibi geliyor. Pembemsi rengi de insanda masalsı bir etki yaratıyor. Süslemeleri çok güzel. Ben vakit ayırıp gittiğime memnunum, siz de kendi vaktinize göre düşünebilirsiniz...

http://www.geziyorumlari.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1529&Itemid=170

 
Toplam blog
: 30
: 1532
Kayıt tarihi
: 15.04.07
 
 

Gezmeyi görmeyi severim. Aslında endüstri mühendisiyim ama 2 sene önce çalışma hayatına ara verdim. ..