Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '15

 
Kategori
Deneme
 

Kamera arkası

Kamera arkası
 

Hayatımı film gibi değil de dizi olarak görürüm genelde.

Heyecanım, sevincim, gözyaşım, üzüntüm hepsi bu dizide benim. Başrol oyuncuları aynıdır ama ikincil roller değişir her bölüm. Bazıları vardır misafir oyuncudur; kalıcı olmalarını isterim, onları baştacı yaparım ama metni bitince onlar da çeker gider kendi istekleriyle. Anlayacağınız; herkese bir rol var bu yapımda.

Her bölümde ayrı tema işlenir. Farklı mekanlar seçilir. Çekimler başlamadan önceden yazılmış bir senaryo vardır, sonra plan belirlenir; ama doğaçlama gelişir sonrası. Ezbere konuşulmaz hiç, konuya bağlı kalmak şartıyla istediğini istediğin şekilde söylemek serbest. Benim dizide sahneyi tekrar alma da olmaz, oynarsın ve kayda geçer. Çekim araları sette çok eğlenilir genelde. Gülmenin tadına hoş sohbetlerde varılır, ''bi çay olsa yanına iyi gider '' bile dedirtir adama. Oyuncular bu diziyle hayatın gerçekten yaşamaya değer olduğunu anlar.

Çekim sırasında en çok eğlendiğim sahne komedi sahneleri. Ele aldığımız konu her ne olursa olsun; herkesi güldürecek ve doğallıktan ayırmayacak diyaloglarla sahneyi oynarız. Gülümsemek çok güzel birşey, onu çok seviyorum. Etrafımdakilerde de o tebessümü görmek beni çok mutlu ediyor.

Seçilen müzikler de replikleri kabul ettirici nitelikte. Duraksayan nefeslerde eski 45likler seçilir; hüzünlerde arabesk, sevinçlerde coşturan şarkılar... Kalp deli gibi atınca da içimden hangi şarkı o an durağıma uğradıysa onu kullanırım.

En zorlandığım sahne duygusal sahneler... Misafir oyuncunun misafir olma sebebi olan sahneler. Sağlam karakterli olmaları gerekiyor o sahneyi oynamaları için. Diyeceklerim dilimde,belki saklanmış beyaz bir kağıtta.

Film çeksem bu kadar keyif alamazdım sanırım :) O kadar konuyu işleyecek uzun metrajı bulamazdım ayrıca. Kadrajım herkesi dahil edebilecek kadar geniş, kapım herkesi dinleyebilcek kadar açıktır.

Reytingle işim olmuyor pek; eğleniyorum hayatla, dalgamı geçiyorum, her bölümle yeniden doğuyorum :) Tek başıma olmuyor tabi bu iş, yanımda kimseleri görmesem yürümek eziyet gelirdi bugünüme gelene kadar.

Yazmayı seviyorum, gülmeyi seviyorum , hayallerimi seviyorum, gerçeklerimi seviyorum... Sevmek çok güzel bir duygu. İlla karşı cinsi sevmek değil bu. Bir şeye gönülden değer ver. Ama sev :)

Ben sevdiğim için benim, ben gibi sevebildiğim için benim.

Hikayem bitmez benim.  Ama okuması diziyi izlemesinden zordur;

Yürek ister, sabır ister, merak ister !

 
Toplam blog
: 70
: 689
Kayıt tarihi
: 08.10.14
 
 

YTÜ, Kimya Yüksek Mühendisi... Kağıtlar yetmiyor yazmaya... "Daha bitmedi! ..