Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '13

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Kamildir O İnsan ki yaşar hatıralarla

Kamildir O İnsan ki yaşar hatıralarla
 

Dünden bu yana ağzıma takılan bir mısrayı sürekli söyleyip duruyorum. Yahya Kemal'e ait bir şiirin birinci mısraı .

 'Kamildir o insan ki yaşar hatıralarla' diyor şair. Sanırım yaklaşan anneler günü, iki kızımdan, özellikle küçük kızımdan çok uzun zamandır ayrı kalmanın yarattığı özlem duygusu beni bu mısraya kilitlemiş durumda. Şairin dediği gibi kafamın içindeki hatıralarla yaşıyorum bugünlerde. İki kızımın ve torunlarımın anıları sinema şeridi gibi aklımdan geçiyor sürekli. Etrafımda benimle aynı yaştaki arkadaşlarıma bakıyorum. Hepsi hemen hemen benim durumumda. Etrafında çocukları, torunları ile gülüş cümbüş yaşayan kişiler yok benim çevremde. Bütün dostlarımın çocukları, torunları başka başka şehirlerde, herkes sevdiklerinden ya mesaj bekliyor veya skyp başında sinyal bekliyor.

Dün akşam kapı çaldı. Pek kimsenin gelme saati olmadığı için şaşırdım. Kapıyı açtığımda bir çiçekçi üzerinde kırmızı balon olan bir çiçeği uzattı bana. İzmir'den büyük kızım göndermiş Anneler Günü için. Bir de kart var üzerinde. 'Anneciğim Seni çok seviyoruuuuuuz.' yazıyor kartta. Ne yapsın çocuklar. Hepsi yaşam kaygısında, hepsi birer aile olmuşlar, düşünmek zorunda oldukları kendi çocukları var. Bizi mutlu etmek için kilometrelerce yol kat edip gelebilecek durumları yok hiçbirinin. Bu durumda bize de onların anıları, mesajları, çiçekleri ile avunmak düşüyor.

Ama ben şairin daha sonraki mısralarında söylediği gibi davranmayacağım.

Diyor ki şair:

Bir başka kerem beklemez artık gelecekten,

Her an doludur gözleri canan ve baharla,

Kam aldı sanır kendini felekte.

Ben bu kadar ümitsiz değilim. Evet bu Anneler Gününde onların hatıraları ile avunuyoruz ama bu başka kerem beklemediğimiz anlamına gelmesin. Önümüzde daha çok kavuşmalar ve mutluluklar olduğuna inanıyorum. Haksız mıyım?...... 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..