Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '18

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

Kamu Hizmet Ne İner Ne Çıkar, Özel Üç Yerine Beş Kazanırsın Değişir; Ama O da Kamu Gibi Maaş Veriyor

Kamu Hizmet Ne İner Ne Çıkar, Özel Üç Yerine Beş Kazanırsın Değişir; Ama O da Kamu Gibi Maaş Veriyor
 

Özel sektörde standart olmaz, isteyen çalıştırdığı elemanına istediği maaşı verir.

Hani böyle desek canları sağ olsun ilk yapacakları asgari ücretin altında maaş vermek.

Özel sektörde elemanın kazandığı/kazandırdığı dikkate alınmıyor mu?

Kişinin yetenekli/çalışkan olması işe yaramıyor o zaman; belki ben ağzımla kuş tutuyorum, maaşım niye standart olsun ki!

Çalışanlarda hata, yeteneğinden eminsen ekonomi bozukmuş işsizlik varmış taviz verme, hiçbir patron kazandığı adamı bu nedenle bırakmaz. Kazandıran eleman asla işsiz kalmaz.

Özel sektörde maaş bin lira da olur elli bin lira da… Aslında asgari ücretin özel sektörde uygulanmasına gerek yok. Asgari ücrete razı olanlar yetenekleri sınırlı kimselerdir. Ben kendimi biliyorsam hiç kimse beni asgari ücretin altında çalıştıramaz.

Ben işveren olsam asgari ücretle eleman almam, göster yeteneğini on bin al, asgari ücrete razıysan işverene de bir şey kazandırmazsın; herkesin yapabileceği iş iş değildir.

Hizmet başka üretim başka kamu gibi maaş veremezsin; yerleri süpürmek mağazada satılıyor mu?

Özel sektörde çalışanlar patronların kamu sektörünü baz alarak işte maaşlar şu kadar şeklinde iyi niyetli olmayan davranışlarının kurbanı. Yaptığın iş ile patrona ne kazandırdığını bilirsin. Milyarların döndüğü bir yerde 2000-3000 lira memur maaşı veremez. Senin gibi eleman bulamazsa istediğini vermek zorunda.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..