Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '06

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Kanal 1'den Haaalikarnas'a "diye düşünmek"

Kanal 1'den Haaalikarnas'a "diye düşünmek"
 

Kanal 1'i, dünya kupası yayınları sayesinde tanıdık çoğumuz. Maç yayınlarında, ben kendi adıma hiçbir acemilik fark etmedim. Çok bilinen kanallardan bir eksik yoktu. Hatta, NTV'den alınan spiker desteği, Kanal 1'e sempatiyle baktırdı çoğumuzu. Genel yayın yönetmeninin bir gazetede verdiği röportajda da, "ilkeli yayıncılık" klişesi ön plana çıkmıştı. Ümit Aktan'ın bıyık altından güldüren esprileri, belli bir dönemin futbol meraklılarını maçlardan önce ve sonra da topladı ekran başına..

Bugünlerde Kanal 1'e yine bakılıyor bizim evde. Güzel filmler olduğu görüşündeyiz. Ancak magazin programlarında, bir iddialılık sezinleyerek hayrete de düşüyoruz. Gerçekten bu konuda da, arayı çabuk kapatmış Kanal 1. En çok da, magazin görüntülerinin üstüne seslendirme yapan arkadaşın Bodrum görüntülerinde "Haalikarnas" demesi ilgimizi çekiyor. Burada bir çelişkiye düşüyoruz: Bunca yıldır hiç uzatmadan Halikarnas diye telafuz ettiğimiz ve duyduğumuz kelimenin doğrusu nedir? "Yoksa Kanal 1, magazin de yapsa Türkçe'ye özen mi gösteriyor?" şeklinde bir düşünceye gark oluyoruz.. (ne demekse bu gark olmak??) Akrep Nalan'ın şarkısında uzatmadan söylenen "Halikarnas", aceba notaların mecburiyetinden mi kaynaklanıyordu? Yoksa bir Rum söyleyişi midir kısaca ve hızlıca?

Bilen varsa söylesin de meraktan kurtulalım. Gerçi Sn.Fatih Türkmenoğlu'nun yazdığı, ayrı yazılması gereken "de,da"lar ile "midir, mudur" gibi soru ekleri, muhtemelen daha önceliklidir. Ama telafuz da, dilin korunması adına önem taşır (diye düşünüyorum)..

Tam yazıyı bitirecektim ki, parantez içinde yazdığım "diye düşünüyorum"a değinmek zorunda hissettim kendimi. Eskiden bunlar da yoktu. Yani "diye düşündüğümüzü" söylemez, direkt olarak kendisini söylerdik. Benim cümleme bakalım: 1- ...........dilin korunması adına önem taşır. 2- ..............dilin korunması adına önem taşır diye düşünüyorum. Zaten bu yazı veya konuşma bana aitse, neden "diye düşünüyorum" ilavesi yapayım ki? Söylediklerim, düşündüklerim değil midir? Bu bir vurgulama, düşünceyi güçlendirme biçimiyse de bence gerekli değil. Zaten söyleyiş tarzıyla, düşünceler yeterince vurgulanabilir.

Bir güvensizlik hissiyatını ortadan kaldırıyor olabilir bu "diye düşünmek". Bence "diye düşünmeyelim"., direkt söyleyelim...

 
Toplam blog
: 66
: 2742
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

MBA değil ama HBA (Herşeyi Bilen Adam) yapmış birisiyim. Hemen her konuda fikrim var ama hiç fikr..