Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '09

 
Kategori
TV Programları
 

Kanal(i)zasyon... Reyting saçmalığı

Kanal(i)zasyon... Reyting saçmalığı
 

Unutmadan da yazayım. Kanalisazyon filmine gitmiştim. Kolpaçino’dan önceydi.... Konusu: Reyting uğruna kanalların yaptıkları soytarıkları demiyelim de... yaptığı komediler.

Filmin oyuncular dikkatimi çekti. Okan Bayülgen. Bakalım burda hangi rolü oynayacaktı? Çalışma arkadaşı Hakkı Devrim. Bir kanal. Reytingleri çok düşük gelmiş. Kanalın sahibi de kızgın tabiki. Hemen çalışanını yanına getiriyor ve fırçayı çekiyor, "çabuk bu reytingleri yükselt" diyor. O da ne yapsın? Halkın diline iniyor. Halk neyi seviyor? Bulmaya çalışıyor. Aradığını bir temizlik elemenında buluyor. Temizlik elemanı da Okan Bayülgen. Bu sadece filmin özeti değil aslında. Günümüz Türkiyesinin özeti.

Kanallarımız artık saçmalamaya başladı. İnsanlar onları çok seyretsin diye, kanalların da müdürleri buna göz yumuyor tabi. İnsanlar birbirlerine küfür etmeye başladı canlı yayında. Evlenme programlarındaki (hiç izlemedim, talk showlarda dalga geçilirken kısa bir görüntü veriyorlar) bayanlar istediği gibi bağırıyorlar, çağrıyorlar. Hani derler ya ağzı olan konuşur. İki göbek sallamayı beceren de çıkıyor yayına kendini gösteriyor(....!) Spor programları da çoktaaan rayından çıkmıştı. Birbirlerine hakaretler. Herkesin dilinde bir söz "ben bunu demiştim, ben bunu söylemiştim". "Daha da ileriye gidenler oluyor. Bu hafta milli takım benim sayemde kazandı; çünkü taktiği ben verdim" diyenler. Falanca futbolcu şu golü atarken benim yazdığım yazı sayesinde oldu diyenler. Gösterişsiz spor programı bulmak valaha çok zor.

Okan Bayülgen Talk Show’luğu 10 küsür yıldır yapıyor. Bu 10 yıl içinde reytingleri çok düşük gelmiş. Son 1-2 yıl içinde reytingleri yüksek geliyormuş. Ama diyorki "hiçbir zaman seyirci izlesin diye başımızı gövdemizi ön plana çıkarmadık. Ben programımı yaptım" diyordu. Reytin uğruna insanlar kişiliklerini değiştirmeyip, başka birisi olmayı tercih etmemeyi becerdiğimizde adam oluruz.

 
Toplam blog
: 386
: 739
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

Eskiden Ergin (yengeç dansı) rumuzuyla yazardım. . Doğruyum, çalışkanım Fenerliyim.   @Ergin Fene..