Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '07

 
Kategori
Kitap
 

Kanatların rengi

Kanatların rengi
 

Sözün özü: Anılarınızı yazınız

Yabancı bir firmanın distribütörlüğünü yaptığımız yıllarda tanıdım Adnan Şerifoğlu nu. Adnan bey yabancı firmanın bölge sorumlusu olarak göreve başlamıştı. Uzun yıllar Yeni Zelanda Konsolosluğunda çalıştığından Yeni Zelandalı olan firma Adnan beyi bu göreve uygun bulmuştu.

Adnan bey çok kibar, nazik ve saygılı bir insandı. Uzun yıllar diplomatik çevrelerde bulunduğundan böyle bir disiplini aldığını düşünüyordum. Görüşmelerimizde de iş konusunun dışında fazla bir sohbetimiz olmuyordu.

Biz aynı malzemeyi Türkiye de üretmeye başlayınca bahsi geçen firmanın distrübitörlüğünü bıraktık. Adnan bey İle ara sıra telefonla görüşüyorduk. Bir müddet sonrada kendisi de bu firmadan ayrılmıştı.

Uzun zaman görüşme imkanımız olmadı. Bir gün e-posta aldım Adnan bey den . Kanatların Rengi adında bir kitap yazdığından bahsediyordu. Bu kitap ABD de Land of The Dragonfly adıyla yayınlanmış, şimdide Türkiye de Türkçe olarak basılmış. Kitabı merak ediyordum alıp okumayı düşünüyordum. Adnan bey buna fırsat vermedi, birgün firmada beni ziyaret ederek kitabı imzalayıp hediye etme nezaketini gösterdi.

Kanatların rengi 165 sayfalık bir kitap, iki gecede okudum. Çok rahat bir anlatımı olan okunması çok kolay ve sürükleyici bir kitap.

Kanatların renginde Adnan bey anneannesi ve dedesinin Kazan da yaşayan Tatar Türklerinden olduğunu ve 1917 yılında Rusya da gerçekleştirilen ihtilalden sonra başlayan baskılarla mecbur kalınan kaçışın ayrıntılarını veriyor. Yirminci yüzyılın Savaşlarıyla parçalanan bir ailenin dramını çarpıcı bir şekilde anlatıyor.

İnsan, savaşın acılarının o insanların tekemmülüne mi neden olduğunu yoksa ikinci dünya savaşından sonraki bir nesil olarak şanslı insanlar mı olduğumuza karar veremiyor.

Kanatların Rengi , insanın hangi koşullarda olursa olsun mücadele ettiği zaman her şeyin üstesinden gelebileceğini gösteriyor bize.

Kitabı okuyunca Adnan bey i daha farklı boyutta algılama imkanı buldum, nazik, kibar ve saygılı bu insanın köklerden gelen bu mücadelede nasıl şekillendiğini daha iyi anladım.

Kanatların Rengi Scala Yayıncılık (www.scala.com.tr) tarafından 8 ytl e satılmaktadır. Keyifle okuyacağınız bir kitap

Dr. Erdener ILDIZ

1 ARALIK 2007

 
Toplam blog
: 80
: 805
Kayıt tarihi
: 25.09.07
 
 

Elektronik yüksek mühendisiyim. Bilgisayarlı kontrol sistemleri üzerinde doktora yaptım. Bir  şirke..