Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '21

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

KANDİL VESİLESİYLE

Peygamber Efendimizin''yüz geceden daha hayırlıdır'' hadisinin bulunduğu mübarek Miraç kandili bu gece...Cebrail Aleyhisselam vasıtası ile ilahi huzura,beş vakit namazın farz olduğu, Bakara suresinin son iki ayetinin indirildiği gece...

   Hayatı farkında yaşamaya çalışan, satır aralarına okumaya özen gösteren ve yaşadığım olayların mutlaka değerlendirmesini yapıp, neden sonuç muhasebesini tutan bir insan olarak geçenlerde üzerine epey kafa yorduğum bir konudan bahsetmek istiyorum sizlere, kandil vesilesi ile... 

   Moralim bozuk, kafamda takmamam gerektiğini bildiğim ama bildiğimi uygulayamadığım bir olay asılı, hiçbir şey yapmak içimden gelmiyor, negatif düşünceler zihnimde dolaşırken ben onları kovmak için tek bir hamle bile yapmadan öylece oturuyorum. Birden nasıl olduysa aklıma Peygamber efendimizin  vahiy gelmeden önce, yani henüz peygamber olmadan önce yaşadığı olaylar geldi. Küçücük yaşta anne babasını kaybedip,anne baba sevgisi nedir bilmeden büyüdüğü,henüz doyamamışken toprağa verdiği çocuklarının acısını, aç yattığı geceleri, kötülüklere karşı verdiği tepkileri düşündüm. Tüm bunları yaşarken bizlerden bir farkı yoktu, peygamber olduğundan habersizdi. Hani bazen deriz ya; ''Ben Peygamber değilim ''diye. O da değildi. Bir anda peygamber olmadı ama sınandığı şeyler hep çok ağırdı.

Kimsenin kimseden bir farkı yok, hepimiz insanız ve insan en kaldıramam dediği şeyleri en iyi göğüsleyebilendir aslında. Ben böyle düşününce nedense bir ferahladım,karanlığa gömülü zihnimde yüzlerce mum yandı. Aslında her şeyi biliyoruz ama farkına varmak başka bir şey. İşte bende o an, bildiğim ama uygulayamadığım o düşünceden, o moral bozukluğundan fsıyrıldım ve dedim ki kendi kendime belki bende bu mübarek gece, benimle aynı şeyi yaşayan biri varsa onun karanlığına ışık tutarım. Belki tamamen aydınlatmam ama en azından bir mum yakarım.

Birbirimize dokunmalım ki dünyada karanlık hiçbir kalp kalmasın.

Yaptığınız ibadet ve duaların hayrınıza olacak şekilde kabul olmasını temenni ediyorum. Miraç kandiliniz mübarek olsun...

 
Toplam blog
: 14
: 72
Kayıt tarihi
: 26.08.20
 
 

OkurGezerYazar... ..