Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Kandırmayın bizi n'olur!...

22 Temmuz 2007 Pazar günü gidip, gelecek en az 4 yılımız için karar vereceğiz. Yani “Oy” kullanacağız.

Oyumun nereye gitmeyeceğinden eminim. Orası belli, nereye gideceğine ise henüz karar veremedim.

Bu gün internette bir habere rastladım.

Aynen şöyle: “SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı üyelerinin anlaşmalı özel hastanelere gidebileceği açıklandı. Ancak bir devrim olarak açıklanan uygulamanın içi boş çıktı. Devletin, muayene için bu kurumlara ödediği para sadece 15 YTL. Hasta, 200 YTL'ye dayanan muayene ücretinin kalan kısmı için elini cebine atmak zorunda.”

Hani 22 Temmuz’da oy vereceğiz ya, hükümet de acil bir karar aldı ve sorgusuz sualsiz istediğimiz hastaneye gidebilmemiz için yasal düzenleme yaptı. Al eline sağlık cüzdanını, keyfin nereyi istiyor, git o hastaneye. Ne kadar hoş ve bir o kadar da “Adil” bir uygulama değil mi?

Diyorsanız, vay halinize…

Sakın ola ki öyle kendi başınıza buyruk istediğiniz hastanenin, hele hele “Özel” veya “Üniversite” hastanesinin kapısına cebinizde beş parasız varmayın ha. İşin ucunda rezil rüsva olmak var. Emekli sandığı dışında öyle “Bağkur” veya “SSK” emeklisi iseniz, “Havale” almadan sakın ola ki buralara gitmeyiniz.

Ha… Belki de sevk için vardığımızda “Artık sevk kalktı” diyecekler yollayacaklar. Sakın aldanmayın. İyice araştırın.

Yine “Anlaşmalı” hastanelerin dışında, gittiğiniz her sağlık merkezinde “Fark” ödeyeceksiniz. Tabi seçim sizin, gidip “Fark” ödeyerek sağlık sorununuza çözüm arayabilirsiniz. Ödeyeceğiniz “Fark(!)”ın da devede kulak olduğunu biliniz.

Yalnız benim aklıma takılan konu, zaten önceden de gittiğinizde birçok sağlık merkezine, fark ödeyerek sağlık sorununuza çözüm arıyordunuz.

Şimdi değişen ne oldu?

Ben… Bir SSK emeklisi kişi olarak, sevk almadan Üniversite hastanesine gittiğimde “Fark” ödeyecek miyim, ödemeyecek miyim?

Benim kestirmeden bilmek istediğim şey bu…

Ve sorup öğrendiğimde aldığım cevap (hastanelerden) evet, fark ödeyeceğim. Ne kadar mı? Orasını tam bilemiyorum, vakanın durumuna göre değişkenlik gösteriyor.

Ya…
Kandırmayın bu milleti n’olur?
Zaten iki yakamız bir araya gelmiyor, bari “Kandırılıyoruz” duygusunu yaşamayalım…

21 HAZİRAN 2007

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..