Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '08

 
Kategori
Haber
 

Kanla bayrak yapmak meziyet mi?

Kanla bayrak yapmak meziyet mi?
 

Takdir edilmekten ve iltifat görmekten uzak bir hayat, insanların motivasyonunu elbette olumsuz etkiler. Bu yüzden, eksiklikleri tamamlamaya, yanlışlıkları düzeltmeye, kötülükleri önlemeye yönelik gayretlerimizin yanında, iyiyi ve iyiliği teşvik etmek, doğruyu desteklemek, anlamlı ve cesur davranışları takdir etmekle de yükümlüyüz.

İyiyi kötüden, doğruyu yanlıştan ve güzeli çirkinden ayırabilme yeteneği, normal her insanda bulunan bir meziyettir. Her ne kadar toplumda bazı değerler farklı olarak algılanıp tartışılır hale getiriliyorsa da, bunun temelinde, farklı bakış açlarının olduğu şüphesizdir.

Genellikle siyasi ve ideolojik tavırdan kaynaklanan sübjektif değerlendirmeler ve bu arada maalesef çıkar ilişkilerine dayanan kasıtlı hareketler, iyiliğinde şüphe olmayan hareketleri kötü, faydası muhakkak olan eylemleri de zararlı gibi göstermeye yetebilir.

Bugün gazetelerde yer alan bir haberin değerlendirmesinde, nedense tam bir kanaat sahibi olamadım. Gerçi bazı gazetelerimiz, yazarlarımız, hatta Genelkurmay Başkanımız, olumlu kanaat belirterek takdir hislerini sunmuşlarsa da, ben hâlâ bu yapılanların ne kadar doğru, ne kadar yanlış olduğu konusunda bir karara varamadım.

Haber şu:

Kırşehir Anadolu Lisesi ve Hacı Fatma Erdemir Anadolu Lisesi'nden kızlı erkekli 20 öğrenci, iki ay boyunca toplu iğneyle parmaklarını delerek çıkardıkları kanlarla bir Türk bayrağı yapmışlar. "Askerlerimiz şehit olurken, uyumak bize yakışmaz" diyen gençler, Büyükanıt tarafından da kahraman ilan edilmişler.

Olay gerçekten gazetelere haber olabilecek cinsten ilginç bir özellik taşıyor. Zaten bu manada gereken ilgiyi de görmüş. Bugünkü iki gazete haberi manşetten vermişler. Ancak ben yapılan bu eylemin kime, ne gibi bir fayda sağladığını hâlâ anlayabilmiş değilim.

O yaştaki gençler için sıradan bir macera olabilecek nitelikteki bu davranışın, nasıl "çapulculara meydan okumak" anlamına geldiğini de bir türlü kavrayamadım.

Sanırım benim anlayışsızlığımdan kaynaklanan bir durum bu. Farkındaysanız zaten aleyhinde bir şey söylemek istemedim. Ancak lehte bir görüş belirtecek bir nitelik bulamadığımdan söz ettim.

Anlayan ve bilen biri bana yardımcı olursa minnettar kalacağım.

 
Toplam blog
: 859
: 979
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu, ekonomik..