Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '12

 
Kategori
Güncel
 

Kanlı ele heyk'el

Kanlı ele heyk'el
 

Demirtaş'ın dürüstlüğü...


Kızıltepe Özgürlük Meydanı’ndaki miting öncesi polis ile bazı göstericiler arasında olayların çıkması üzerine polis taşlı saldırıya karşı göstericileri gaz bombalı müdahalede bulunmuş müdahale sonrası mahalle aralarına kaçan gösteriler ile polis arasında uzun süre kovalamaca yaşanmıştı. Olayların yatışmasının ardından Demirtaş, yaklaşık 5 bin kişiye yapmış olduğu konuşmasında;: “Fedakar halkımıza günlerdir, haftalardır alanlarda ve meydanlarda. Kendilerine teşekkür ediyorum. Biz gelmeden önce yanılmıyorsam sizlere bir müdahale olmuş. Buna ilişkin şunu belirtmek istiyorum. Demişler ki ’Öcalan’ın posterini asamazsınız.’ Onu diyenlere açıkça sesleniyorum; ’Kürtler’in katili’ Kenan Evren heykelini dikebiliyorsunuz da Kürt halkı önderinin posterini niye asamıyorlar. Siz Kenan Evren’in indirmek istemiş, Kürtler’in katili Kenan Evren’in heykellerinin dikilmesine okullara adının vermesinden rahatsızlık duymayanlara sesleniyorum. Öcalan’ın posterini Kürdistan'da asmayacaklar da nerde asacaklar, daha heykelini dikeceğiz. Bunu kafanıza yazın.” demiş.

Daha sonra;

“63 gündür yemeyen, içmeyenler, ne için yemiyor içmiyor; o posterdeki önder için. Bal gibi asarız, taşırız. Biz ağır bedeller ödeye ödeye bugünlere geldik. Köy yakmalara, baskıya, zindanlara boyun eğmedik, İdris Naim’in copuna gazına mı boyun eğeceğiz” demiş.

Buraya kadar olan söyleminde zaten her şey bilinen bir farklılık heykel olayı bizim dilimizde tüy heykeli dikildi halk olarak herkez söyledi ama nedense bazı çevreler işin aslını görmek yerine popülist yaklaşımlarla siyaseti idare etmenin yolunu tercih ettiler her zaman ki metotları ile.Asıl bomba şu; Mardin Cezaevi önüne geçen Demirtaş heykel dikme ile ilgili sözlerini şöyle açıklık getirdi: “Ben öyle heykel meraklısı değilim. Ama ben alana girmeden önce onbinlerce insanın bulunduğu bir yerde sırf Öcalan’ın posteri var diye gazlarla coplarla polisler gençlere saldırıyor. Ben bunun üzerine bunları söyledim. Halkın önder olarak kabul ettiği bir insanın posterini açtınız diye copla gazla dövüyorsunuz. Buna tepki olsun diye bunu söyledim. Yoksa öyle heykel meraklısı biri değilim.”

Yani çelişkinin ağa babsıdır bu. Taraftarlarına miting alanın da heykel sözü verip sonra basın mensuplarına şöyle böyle de. Buradan anladığım şudur ki Demirtaş da halkını afyonluyor mikrofon söylemleri ile. Yani nasıl olsa ben miting alanında onlara gazı verdim birazda had sınırlarını aşarak ama ulusal yayın organlarına da vitesi düşürmek için bu lafı söylüyorum . Bu adamın peşinden giden eğitimden ve okuma yazmadan yoksun halk acaba bu ikinci beyanatını okumuş mudur, okumamıştır. Doğunun geri kalması, eğitimden, iletişimden modernlikten yoksun kalması asıl bu adamların işine geliyor. Çünkü o zaman orada bu kadar potansiyonel kandırılmayı bekleyen bir topluluk olamayacak. Bu adamın peşi sıra giden halk okusa araştırsa demezler mi ya sen bize mitingde ne söylüyorsun şimdi ne sen ne yanar döner bir adamsın demezler mi? Diyemezler çünkü gözleri bağlı, aklı tutuklu bir toplum kendisine sürekli kavga ve kan pazarlayan birileri tarafından yönlendirilmekte. Ya bana sorarlarsa Öcalan’dan geçmiş şehitlerin öcü alınmalı. Bu temiz ve duru aklım bunu istiyor. Ama konjektür denilen uygar ülkelerin başka ülkelere şırınga ettikleri davranışlar buna engel olmakta. Yaşadığı için şükretmesi gereken bir adam, yaşadıkça şımarmakta ve arsızca isteklerde bulunmakta taksisli adasından. Bu adam eceli ile ölse bile ‘’siz öldürdünüz’’ diye ilgilileri suçlayacaklarından eminim.

Şimdilik bişey diyemem ama üç beş seneye kadar heykel de dikilebilir hatta ölmez ise beş ile on yıl içinde meclise bile gelebilir ombudsman olarak.

Bakalım, bu ülkede -bunu da mı görecektik- demeyeceksin asla ve kat’a.

 
Toplam blog
: 220
: 212
Kayıt tarihi
: 14.08.12
 
 

İşimiz gücümüz  finasalpara, ama sevemedik hiç bir daim kendi malımız gibi bedenini. Neyse bize b..