Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kanser olan hasta mı? Yoksa yaşamaklığımız mı?

Kanser olan hasta mı? Yoksa yaşamaklığımız mı?
 

Kanser olmuş teyzesi, ne bilsindi, kime yansındı, kime kızsındı! köylük yerden gelmişti şehire, öyle her sızıda, her ağrıda hastaneye yada doktora mı gidilirdi.. Azmıştı hastalığı, geç kalınmıştı, kan düşük çıkıyor, artık ilaç veremiyorlardı.. Gündüz biraz rahat gibi oluyordu, lakin gecesi ağrısından taşan bağırtıya boğuluyordu. Biz ise; çaresizliğin derinliğinde nefessiz kalıyorduk..

Kanser dedi doktor, artık iyice kaplamış vücudu, hazırlıklı olun herşeye..!

Teyzesi ustanın; akıllı kadındır, yaklaşık 2 yıl boğuştu hastane kapılarında bu hastalıkla, kandırmak kolay mıydı! avutmak kolay mıydı!

Ve bir akşam:

Teyzesi - : Usta yeğenim ! hiç ölen gördün mü sen? gerçi yaşın çok genç ama.. Korkar mısın ölenden?

usta - : neden?

Teyzesi - : Hep yanımda dur! Elimi tut!.. Korkma e mi! sakın korkma benden ! Beni yalnız bırakma yavrum.. korkma ve bırakma ..e mi?

...ne desin şimdi usta! ne cevap versin! avutulan çocuk değildir, ve bu muhabbet yalan götürmez, yaşın gözden firarıyla da son bulmaz cümle kaçışlar..

Usta; avucunda sımsıkı tuttuğu teyzesinin elini, daha da sıkı tutmaya başladı, ve acı yüklü bir tebessüm bırakabildi sadece, tezesinin gözlerine.. ve gözkapaklarını yalnızca bir kere düşürüp kaldırdı yeniden teyzesinin gözlerine.

Teyzesi - : Tamam! anladım korkmuyorsun ve dahi yanımdasın. Ben zaten biliyorum yavrum seni! İstedim ki bu illet hastalıkta bilsin yalnız olmadığımı. Seninle ona gözdağı vereyim dedim. rahatladım ve şimdi uyumak istiyorum. saol. Allah razı olsun.

"Yaşamak" dediğimiz şey: öyle uzaktan yada kıyısından izleyerek olmuyor. Kaynaşmak lazım onunla, orta yerinde hayatın mıh gibi durmak gerekiyor. Göze almakmış bir yerde yaşamak.

Kağıt üzerinde "net" gibi duran teorik doğrulardan bıktım!

Her olaya, önündeki notlardan bakarak, yaşanmamışlık kokulu cevap verenlerden bıktım.

Ukala anlayışlardan bıktım.!

İçimizdeki beyinsizlerin, yüreğime dokunmayan beyinsizce nasihatlerinden bıktım, usandım.

 
Toplam blog
: 50
: 618
Kayıt tarihi
: 20.03.07
 
 

  Yıldız yüklü gecelerde Üşüyerek beklerim. Canım tellere takılır, Ellerimde yüreğim. ..