Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '18

 
Kategori
Hukuk
 

Kanun, Düzeni Sağlamak İçindir Ama Tam Olarak Uygulanırsa Düzen Bozulur

Toplum bu düşüncelere alışık değil, alışacak ama. Hani bir yandan kanunların iyi uygulanmamasını isteyenler (katiller, hırsızlar) var,  bir yandan da bizler (ileri düşünce savunucuları) toplumda kanunların birebir uygulanmasının doğru olamayacağını söylüyoruz, bıçak gibi kesen kanun sakıncalıdır.

Yaklaşımımız suç güruhunun işine yarar mı bilmiyorum ama bunu esneklik anlamında değil hukuk kitaplarına sığmayan vicdanı da hesaba katmak için yapıyoruz. Yani ikisi çok farklı.

Yazdığımız inisiyatifin zaten var olduğu söylenebilinir ama her yanı doldurmuş haksızlığa uğramış mağdurlar ve hak etmemiş haklılar öyle demiyor.

Hukuk (düzen) %75 kanun %25 inisiyatiftir. Ben kanunla mağdur edilip kişisel inisiyatifle hakkını alan çok kişi gördüm. Kanun nehrin akmasını sağlar nasıl akacağına biraz biz karar veririz çünkü devletin bıçağı halkın ekmeğine göre değildir.

Tabi sakıncası da var, inisiyatif kullanacak kimselerin iyi belirlenmesi lazım. Kendilerine güvenimiz tamsa uyguladıkları inisiyatiften sorumlu tutulmamalılar. Dürüstlük olarak bana inisiyatif verilir de beceriksizlik anlamında ben olsam bana yetki de inisiyatif de vermezdim.

Kanunların etkili olmayışı ve toplum düzeninin sağlanamayışının nedeni kanunların harfi harfine uygulanmaya çalışılmasıdır.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..