Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '10

 
Kategori
Mizah
 

Kanunî'nin imamı!

Kanunî'nin imamı!
 

Kanunî Sultan Süleyman’ın Süleymaniye Camiine imam ararken koyduğu kuralları hatırladım!

Aslında buna benzer hassas bölgelere, imam ya da yönetici seçerken Kanunînin koyduğu kıstaslara uymamız lazımdır

arkadaşlar!

Başımız darda kalmaz!

Bakın neymiş bunlar!

a. Yüksek ilimleri ve âlet ilimlerini bilecektir!

b. Arapçayı ve Farsçayı bilecektir!

c. Ayrıca Latinceyi bilecektir!

d. Kefere dini ile dinimiz İslamiyet’i mukayeseli olarak bilecektir.

e. Ata binecek, yüzecek, ok atacak, güzel görünüşlü olacak ve güzel giyinecektir!

f. İnsan yapısı bilimini iyi bilecektir!

g. Evlenmiş olacak, hanımı bir tane olacak ve güzel olacaktır.

Son şık (g şıkkı) üzerine bir şeyler söylemek istiyorum!

Biliyorsunuz hanımların belli bir dönemden sonra güzelliklerinde gözle görülür bir değişim olmaktadır! Burada, bu hassas

duruma yönelik (imam efendinin pozisyonunu göz önünde tutarsak!) bir iyileştirme yapılmasının önemine işaret etmek

istiyorum!

Gördüğüm kadarıyla hukuksal bir açık da var bu son şıkta! Bu da imam efendi lehine yorumlanabilir! Önceki hanımı

boşayıp yeni ve daha güzel bir hanım edinme kapılarını kapatmamış! Tek nikâh durumu bozulmuyor! Bu iyi!

Sanırım konuyu anlatabildim!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..