Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '16

 
Kategori
Hukuk
 

Kanun bana hak tanımış, öldürür 20 yıl yatar çıkar sonra yine öldürürüm; 80 yılda 4 ceset hakkım var

Kanun bana hak tanımış, öldürür 20 yıl yatar çıkar sonra yine öldürürüm; 80 yılda 4 ceset hakkım var
 

İtici bir başlık, üstelik şiddet içeriyor; bu nedenle yazım yayımlanmayabilir ama bunu söylemeliyim. Ayrıca daha yumuşak bir ifadeyle değil, aynen böyle söylemeliyim ki belki Türkiye’deki adaletin durumunu bilmeyen yetkililer öğrensin.

Beyler görüyorsunuz ki adalet sisteminizde bir kişinin ömrü 4 defa cinayet işledikten sonra hapse girip çıkmaya yetiyor. Eğer sağlığı yerindeyse yaşamak için zamanı bile kalabilir.

“Kanun bana hak tanımış, öldürür 20 yıl yatar çıkar sonra yine öldürürüm; 80 yılda 4 ceset hakkım var” Kanun bunu demiyor tabii ki ama sonuç bu. Ayrıca akıllılık edip 3’er 5’er öldürürse ceset sayısı daha da artabilir.

Bir katili 20 yıl yatırıp çıkarırken neyi düşündünüz bilmiyorum. Hadi idam olmasın çünkü biz katil değiliz ama öldürmeyi sevenlere çok büyük imkân tanıdığınızın farkında mısınız? Bazıları Tatar Ramazan’lığa özenir, onlar için hapis dışarıdan daha iyidir. Öldürmeyi cazip hale getirdiniz. Artık öldürmenin zevkini yaşamak için cinayet filmi seyredeceğine cinayet işler.

Sizi öldürmediler, ölümü bilmiyorsunuz; o nedenle cezayı böyle rahat tespit ediyorsunuz. Ya da gelişmiş toplum değilsiniz, yaşamanın değerini, yaşama hakkının anlamını bilmiyorsunuz.

20 yıl hapis cezasıyla bir insanı öldürenin adaletinin yerine geleceğine inanıyor musunuz? Kanunları Avrupa’dan alıyorsunuz ama siz Afrika’sınız; sizin ülkenizde “lan” dedi diye adam öldürülüyor. Ve sen bu insan müsveddelerini 20 yılda dışarı çıkarıyorsun.

Ben bu cezayı kabul etmiyorum, ben kendim cinayet işlersem hâkimden 40 yıl isteyeceğim! Yine ben bu cezayı kabul etmiyorum; benimle ilgili bir olayda bu ceza uygulanırsa kesinlikle gereğini yaparım!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..