Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mayıs '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kanuni'nin Hürrem Sultan'a Yazdığı Mektup

" Benim birlikte olduğum, sevgilim, parıldayan ayım,
Can dostum, en yakınım, güzellerin şahı sultanım.
Hayatımın, yaşamımın sebebi Cennetim, Kevser şarabım
Baharım, sevincim, günlerimin anlamı, gönlüme nakşolmuş resim gibi sevgilim, benim gülen gülüm,
Sevinç kaynağım, içkimdeki lezzet, eğlenceli meclisim, nurlu parlak ışığım, meş’alem.
Turuncum, narım, narencim, benim gecelerimin, visal odamın aydınlığı,
Nebatım, şekerim, hazinem, cihanda hiç örselenmemiş, el değmemiş sevgilim.
Gönlümdeki Mısır’ın Sultanı, Hazret-i Yusuf’um, varlığımın anlamı,

İstanbul’um, Karaman’ım, Bütün Anadolu ve Rum ülkesindeki diyara bedel sevgilim.

Değerli lal madeninin çıktığı yer olan Bedahşan’ım ve Kıpçağım, Bağdad’ım, Horasan’ım.

Güzel saçlım, yay kaşlım, gözleri ışıl ışıl fitneler koparan sevgilim, hastayım!

Eğer ölürsem benim vebalim senin boynunadır, çünkü bana eza ederek kanıma sen girdin, bana imdad et, ey Müslüman olmayan güzel sevgilim.

Kapında, devamlı olarak seni medhederim, seni överim, sanki hep seni öğmek için görevlendirilmiş gibiyim.

Yüreğim gam ile, gözlerim yaşlarla dolu, ben Muhibbi’yim, sevgi adamıyım, bana bir şeyler oldu, sarhoş gibiyim. Bir hoş hale geldim...."


Evet...Kim yazmış bunu, Kanuni!
Kime yazmış, sevdiği kadına. Bir erkek, bir kadın için yaşar usta! Padişah da olsa, 657ye tabii memur da olsa, 4C'li çadırda eylem yapan işçi de olsa....

Bir erkek kadın için yaşar, dışarda da içerde de... Bak ne diyor, ne güzel şey düşünmek seni, yaşım kırkı geçmiş ve mapustayken... (kim deme, aç biraz kitap oku!)

Değişmez, padişah bile olsan... sevdiğin kadınsa mesele, beşpara etmez mevkiin!

Bırak tartışadursunlar, içer miydi, sevişir miydi, cihan padişahıydı vesaire...

Sevmiş, içmiş, hele ki sevdiği kadın ikram etmişse reddedemez bile... Sen değil misin biraz kafayı bulunca, kadehimde zehir olsa ben içerim bana getir diye şarkı söyleyen...

Bütün memleket coğrafyasına bedel sevmiş kadını, sen çık ekranda ecdadım diye konuş... Ecdadın aşık bir adamdır usta, bir insana en yakışan şeyi yaşamıştır. Sen paraya güce taparken, sakalının altında yüzbin numara çevirir, kutsal kitab'ın içinde başka şeyler okurken... Bir insana inanmayı, birini sevmeyi zayıflık görürken...

Yorma beni daha fazla,daha da yazmam bir erkek hakkında! (Hoş bu adam da aşık olmayaydı yazmazdım!)

 
Toplam blog
: 30
: 1454
Kayıt tarihi
: 11.11.07
 
 

sığmaz ki buraya ne sen ne kalabalıklar! ..