Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '13

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Kapadokya'nın büyüleyen yüzünü gördünüz mü?

Kapadokya'nın büyüleyen yüzünü gördünüz mü?
 

Kapadokya


Anlamı ‘‘Güzel atlar Ülkesi’’ olan Kapadokya’yaydı son seyahatim! Jabiroo Kuşu olmaktan zevk aldığım bir seyahatin ardından daha, mutlulukla yazıyorum yazımı.

Gitmeden önce de bende merak uyandıran Peribacaları’nı ziyaret etmek istedim. Yaşadığım büyülü anları unutmam imkansız. Tarihi süreçte insanların peribacalarının içini oyarak yapılan evlerin ve kiliselerin içini süslemek amacıyla yapılan fresklerde binlerce yıllık tarihi görüyorsunuz. Burası adeta, tarihi 60 milyon yıla dayanan ve bu köklü tarihin yanında getirdiği olgunluğu sanat eserlerine dönüştürmüş bir yer, bayıldım! Volkanik aktiviteleri, rüzgarı, karı, yağmuru ve daha birçok etkeni bir ressamın fırçası gibi kullanıp doğal sanat eserleri üreten Kapadokya’ya gelip de buraya hayran kalmamak mümkün değil...

Güvercinler için tek tek el ile oyularak inşa edilmiş siteleri gördüm, üzerine düşündüm, hep benimle kalması için fotoğrafladım. Burası Güvercinlik Vadisi. Kelimenin tam anlamıyla şaheser olan vadiyi görmeden buradan ayrılmamak gerek derim. Ayrıca bölgede çok sayıda yeraltı kenti var. Dış tehditlerden korunmak amaçlı inşa edilen bu kentler, sadece sığınak da değil üstelik. Odaları, hayvan barınakları ve kilerleri ile tam anlamıyla birer yaşam alanılar.

Kapadokya’yı gezmek için birçok alternatif var. Dileyen özel turlarla at üzerinde ya da jeep ile karadan; dileyense meşhur sıcak hava balonlarıyla gökyüzünden gezebilir bu büyülü yeri.

Kapadokya’da, Türk ve Osmanlı mutfağını başarıyla sunan birçok restoran var. Denemenizi öneririm. Ayrıca Kapadokya’ya kadar gelmişken dillere destan testi kebabını da yemeden dönmek olmaz! Lezzeti hala damağımda olan kebabı başka nerede bulabilirim bilmiyorum...

Bir antikasever olarak Kapadokya’nın turistik bölgelerinde genel olarak gördüğüm şey, eskitme uygulanmış eşyaların antika diye satılıyor olmasıydı. Bu gibi yerler yerine, gerçek antikacıları arayıp buldum ve buralardan alışveriş yaptım. Eğer antika seviyorsanız, küçük bir araştırmadan sonra sizler de bu gibi dükkanları kolaylıkla bulabilirsiniz. Burası aynı zamanda üzüm bağlarıyla da ünlü olduğu için, dönmeden önce evde beni bekleyenlere hediyelik olarak kayaların içine oyulmuş beton kavlarda muhafaza edilen şaraplardan aldım ve buradan içimi kaplayan büyük bir huzurla ayrıldım...

Siz de her taşı, her sokağı, her evi ayrı hikayeler taşıyan Ürgüp ve Kapadokya'yı keşfetmek, daha yakından tanımak istiyorsanız tıklayın!

 
Toplam blog
: 67
: 2743
Kayıt tarihi
: 15.04.13
 
 

Jabiroo ismi bir tür Güney Amerika leyleğinden esinlenerek bulunmuştur. Jabiroo özel seyahat haya..