Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '12

 
Kategori
Sosyoloji
 

Kapıcı kızı zengin kıza karşı!

Kapıcı kızı zengin kıza karşı!
 

Sınıf Farkı Yoktur Ülkemizde !


"Adını Feriha Koydum" dizisini her Cuma zevkle izliyorum ve kafama takılan bazı şeyleri yazmak istedim. Alın teri kutsaldır. Ekmeği çalışarak kazanan, her iş kutsaldır. Gelin görün ki bazı meslek ya da işler diğerine göre daha saygın, daha tercih edilir bir durumdadır.

Kapıcı olma;, küçük çocuklara "sen büyüdüğünde ne olmak istiyorsun bakalım?" sorusuna, " idealim kapıcı olmak" cevabını almanız pek mümkün değildir. Doktor, mimar, mühendis olmak daha bir caziptir.

İşin aslına bakacak olursak, kimsenin, kimseden ne üstünlüğü, ne de alçaklığı yoktur.

Önce biz bu dünyada neden varız? Bu soruya cevap vermeliyiz, birbirimizi üstün, ya da alçak görmeden önce! Yaradan "bilinmek istedim, bu alemi yarattım demiş; bizim görevimiz kulluk. Dönüş Allah'a, başka yol yok. Bu dünyada kendimizi oyalayacak çok şey var, ama birgün toprak olacağız kimse bu gerçeği aklına getirmeden, sürekli birbirini üzerek, ezerek yaşamaya devam ediyor.

Mikro ve makro kozmoz hepimizin genlerindeki çiplerde var. Bu da kimsenin, kimseden özde farkı yok demektir.

Kapıcı kızı, Allah'ın yarattığı bir insan, çok zengin bir iş adamının kızı da Allah'ın yarattığı bir insan bu alemde yapay güçler var, siyasi güç, para, gençlik, güzellik, seks, görsel efektler...

Bu dünyayı cehenneme çevirmek için ne gerekirse onu yapan insanlar!

Kapıcı olmak , kapıcılık yapmak ayıp mı? Yalan söyleyerek, kul hakkı yiyerek zengin olup, saygı görmek, baş üstünde taşınmak sorgulanmamalı mı?

İnsanları bu alemde gene insanlar tarafından oluşturulan anlamsız ve gereksiz demir kuralların esirleri olarak yaşamaya zorlamak !

Kapıcı kızı zengin bir ailenin -aynı üniversitede sınıf arkadaşı bile olsalar- oğlu ile birlikte olsa, "davul bile dengi dengine" yorumları, ya da yaş nedeniyle, insanlar aralarında yalnızca , para ve statü dışında yaş faktörüyle de dağlar oluşturuyorlar. Diyelim ki benden daha geç doğmuş ama bana deliler gibi aşık olmuş bir erkeği, yalnızca toplumun ezberini bozuyor diye red mi etmeliyim? Sonra beni o kadar gönülden sevecek, çok iyi anlaştığım birini kayıp mı edeyim? Benim yalnızlığıma, özlemlerime, dostluğuma bu yargılayanlar mı sahip çıkacacaklar?

Kapıcı kızı, fakir, yaşı geçmiş (Zaman bu kişiler için sabit, onlar için hiç geçmeyecekmiş gibi! ya da geçmiyormuş gibi )

Değişmeyen teş şey değişimdir. Kapıcı, doktor, mühendis, öğretmen, marangoz mesleğimiz, ya da yaptığımız ne iş olursa olsun, önce insan olmak için çaba göstermeli, şu üç günlük dünyada herşeyin geçici olduğunu anlamalıyız.

Yazımı en sevdiğim bir cümleyle bitirmek isterim: "Baki kalan şu gök kubbede hoş bir sada imiş "

Bir tatlı dil, bir güler yüz; bırakalım bu sınıflara, bölgelere, ırklara böldüğümüz kavramları, topraktan gelip toprağa dönecek, böcek yemi olan bir bedenin, içindeki ruhun hür olduğunu hep hatırlayalım.

 
Toplam blog
: 258
: 2037
Kayıt tarihi
: 09.11.06
 
 

Ben İngilizce öğretmenliği yapan yurdum insanıyım. Yalnız öğrencilerim yetişkin arkadaşlar. Devlet m..