Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Nisan '16

 
Kategori
Güncel
 

Kapitalist ülkelerde fakire yardım insanlık maskesi

Kapitalist ülkelerde fakire yardım insanlık maskesi
 

Kapitalist düşünceye sahip birinin insanların iyiliğini istemesi zor. Bindiği dalı keser mi, insanların iyiliğini istemesi onlar da kazansın diye az kazanması ya da kazandıklarını dağıtması anlamına gelir ki o zaman zaten kapitalist olmaz.

Dünyada kapitalist düzenin sürmesi için “Rabbena hep bana” algısının değişmesi gerekiyor… Ama kapitalizm zarar görmeden bu yapılacak. “Mış gibi” her çağda geçerli harika bir yöntem. Yani az kazandığınız ya da kazandıklarınızı dağıttığınız konusunda insanları kandıracaktınız.

Allah dinleri icat edenlerden razı olsun. Zaten dinler olmasa kapitalizm de olmazdı. Dinde zekat müessesesi var, yardım kutsanıyor. Hazır bir sistem üzerinden kapitalist “dilenciye sadaka” dağıtmaya başladı. Ve yıllardır bu yardım şovu sürüyor. “Allah zenginlerden razı olsun”,”Zenginler olmasa acımızdan ölürüz” gibi züğürt duaları arasında kapitalist yedi milyar insanın geçim kaynağı olan dünyanın varlıklarını sömürdü.

Bir kişinin 40 milyar dolar servetinin olması haklı bir servet olsa bile kabul edilemez. Çünkü bu servetle 40 milyon insan doyar. Ben hakkımla kazanıyorum diyemezsin; çünkü sonuçta kazandığın/aldığın insanların ekmeği. Jüpiter gezegeninden getirsen tamam.

Kerim Korkut yardıma işte bu nedenle karşı. Yardım maske. Kimse kimseye yardım etmesin. Kazandıklarını dağıtıyorlarsa neden servetleri durmadan artıyor. “Köpeğin önüne kemik” misali olmasın sakın. Ama insanlarımız maalesef bu sahte yardım şovuna inanıyorlar. Ve kapitalistlerin kapılarında uşaklık etmekten vazgeçmiyorlar.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..