Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '12

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Kaplan kemancının zafer marşı 3

Kaplan kemancının zafer marşı 3
 

Burcu Göker Fransa'da bir Çalışmada


Kaplan Anne ile farklılıklarımızı anlatmaya bu yazımda da devam edeceğim.

Çocuklarımızı müziğe başlatmamızdaki amaç farklılığını bir önceki yazımda yazmıştım.Daha doğrusu Kaplan Anne kızlarını kendi düşüncelerine göre doğru bulduğu ve toplumda daha seçkin bir yere çıkacaklarına inandığı için klasik müziğe yönlendirmişti. Oysa ki ben Burcu'yu müziğe yönlendirmedim. Aksine Burcu beni de beraberinde sürükleyerek müziğe yönlendi. Belki de Burcu daha doğduğu andan itibaren müziğin içindeydi.

Burcu Göker'in müziğe başlaması kendi istekleri içinde gerekleşti. Biz ailesi plarak ne kadar dirensek de sonunda ona uymak zorunda kaldık. Şimdi okuyucularımız  8 yaşında çocuk sizi nasıl yönlendirir diye düşünecekler ama Burcu o kadar kararlı ve o kadar istekli idi ki,sanırım hangi anne baba olsa bizim yaptığımızı yapar ve onun bu güzel hayalini gerçekleştirmesine yardımcı olurdu. Düşünün hanginiz çocuğunuz bale yapacağım, bir enstürüman çalacağım veya bir spor dalı ile uğraşacağım dese onu kırabilirsiniz .İşte bizim de Burcu ile müzik yolculuğumuz böyle başladı. Belki bundan 25 sene önce senin kızın bir gün keman sanatçısı olacak deseler saçmalamayın derdim .

Bizim diğer ebevenlerden farkımız  Burcu'nun bir rüya gibi başlayan müzik yolculuğunda kararlı ve çok istekli tavrını, olağanüstü kabiliyetini gördüğümüzde ona inanmak ve sonuna kadar desteklemek oldu. Biz Burcu'ya hep inandık. Ayrıca rasyonelist bir eğitimden gelen ebeveynler olarak ona bu zorlu yolunda doğruyu bulması için yardım ettik.

Burcu'da karaklı ve istekli olağanüstü kabiliyeti gördüğümüzde eşimle oturup karar verdik. Mademki evladımız böyle bir yola girmişti, biz de bütün bilgi ve birikimlerimizi onu dersteklemek de kullanacaktık.  Anne babaların en büyük görevi bu değilmi. .Burcu otistik bir çocuk da olsaydı gene aynı yolu seçmeyecekmiydik ve bütün çabalarımızı onu daha iyi duruma getirmek için kullanmayacakmıydık. Burcu'nun bütün suçu çok gelişmiş bir kulağa sahip olmak ve müzik yapmak istemesi mi idi.

Biz Burcu'ya bu müzik yolculuğunda yardımcı olurken gene de Kaplan Anne gibi yapmadık. Ben hiçbir gün Burcu'nun derslerine girmedim. 40lı yaşlara kadar müziği sadece dinleyen bir kişi olarak bu yaştan sonra müzik öğrenemezdim. Eğer Burcu müzisyen olacaksa derslerini,egzersizlerini kendi yapacaktı. Benim yapabileceğim sedece onu bu derslere götürmek ve onun psikolojisini rahatlatmak,onunla konuşmak,kendine güveninin sağlamak idi. Kısacası ben Burcu'yu sadece rahatlattım ve sevdim.

Burcu'ya hiçbir zaman derslerini yaparken zorlama uygulamadım, Kendi istediği kadar çalıştı, Hiçbir zaman en yüksek notu alması için zorlamadım.Kaplan Anne gibi A almazsan ceza veririm,seni bir çok hakkından mahrum ederim bizde olmadı. Aksine bizim olayımızda en yüksek puanı almak isteyen daima Burcu idi. Hiç unutmuyorum müziğe başladığı ilk yıllarda bir solfej sınavında 97 aldığı için kendisini tebrik eden öğretmenine benim 3 puanımı neden kurmışlar diye soran Burcu idi.  Burcu daima en yükseği ,en zoru hedefledi ve biz ona bu konuda yardımcı olmaktan başka bir şey yapmadık. Zaten o kadar istekli idi ki başka türlü davranmak elimizden gelmezdi.

Biliyorum Kaplan Anneden sıkıldınız belki ama anlatacağım bir şeyler daha var.Ve bu anlattıklarımın müziğe yeni başlayan veya başlayacak olan çocuklara ve ebeynlere yardımcı olacağını biliyorum.Bu sebepten bir sonraki yazımda biraz daha yazacağım.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..