Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kaprisli kek

Kaprisli kek
 

KEK YAP...


Mutfakta en usta olduğum konular salatalar ve tatlılar olduğunu yazmıştım. Otuz birinci blogumuda harika bir kek tarifi vermek istiyorum.

Evde geçirdiğim pazarları kek vazgeçilemez oluyor. Mis gibi kokuyor, pişerken kokusuna bayılıyorum.

Pazar günlerini seviyorum, dışarıda çalışan herkes ne demek istediğimi anlıyor. Gerçi ben fazla dinlenemiyorum, ancak evimde olmak hoşuma gidiyor. Pazar günleri ağırlıklı olarak mutfakta geçiriyorum, her an çocuklarımdan biri “ anne, acıktım yine “ diye sesleniveriyor. İnsanlar evde olduklarında sürekli acıkıyorlar herhalde, ev hanımlarına da hak vermek lazım, sıkılmaktan belki
Pazar günleri erken kalkarım, böylece tatil günü daha uzun oluyor.Ayrıca sabah erken saatlerindeki evin sessizliğinin tadını çıkartıyorum. Kendime hazırladığım, nefis kocaman fincan kahve ve elimde kitabım en sevdiğim saatler.

Mutfakta okuduğum bir kitabı anımsadım ve burada paylaşmak istedim.

AKLINI KULLAN AKSİNİ DÜŞÜN,

Kitap siparişlerim arasına eklemiştim ve ilk geldiğinde hayal kırıklığına uğramıştım. Kitabın sayfalarını karıştırırken o ana kadar hissetmediğim ağır bir matbaa kokusu midemi bulandırmıştı
Bu ne biçim kitaptı böyle? Yazılan neredeyse yok diyecek kadar azdı. Her sayfada birkaç cümle ve ağırlıkta acayip resimler ve fotoğraflar. Mutfakta okurum düşünmüştüm, nasılsa her sayfa diğerinden bağımsızdı ve birkaç cümle içeriyordu, arada işlerimi rahatlıkla yapabilirdim.

Ve gerçekten söz konusu kitabı çok, çok acı bir pazar gününde mutfakta okumuştum, unutamıyorum - 22 Ekim 2007.

Hakkari'de düzenlenen saldırıda 12 askerimiz yaşamını yitirmişti.

İçim çöl gibi olmuştu. Gözlerimde yanma. Aşırı üzülünce ben ağlayamıyorum, gözyaşlarım da kuruyuveriyor tıpkı içimdeki kuraklık gibi.. Bu gencecik hayatların nasıl hayalleri vardı? İçimin parçalandığını hissederim her şehit haberi ile.

Hangi doğru için? Çok kötü bir pazardı.

“İş insanın aynasıdır”, der bir atasözümüz ve ben kendimi mutfağa atmıştım.

Mis kokan kek, elimde sıra dışı r kitap, çocuklarımın sesleri, eşimin Referandum telaşı,

beni kendime getirmişti ve acımın biraz dağılması sağlamıştı. Paul Arden farklı bir kitap hedeflemiş ve hakikaten fark yaratmış, bana göre.

Abartısız yarım saate okunabilecek bir kitap (belki daha az)
İlk kızgınlığım geçmiş, kitap beni eğlendirmeyi başarmıştı. Kendime ve fikirlerime destekçi çıkmıştı adeta. Kendimden bir çok şey bulmuştum.

“ İSTİYORUM DEMEK “ Yeterince istersem elde ederim demek “

Yağmurlu bir günde, yağmurun dinmesini beklerken ve kitapçınızda yeni gelen kitaplara bakarken, arada çaktırmadan, rahatlıkla okuyabileceğiniz bir kitap.
Benden söylemesi. Aklınızda bulunsun.

Bunları yazdığıma inanamıyorum.

Bu kitap bana bir kez daha zaten doğru bildiğim bir şeyi hatırlattı. Hiç kimseye beğendirmek zorunda değilim ki yazdıklarımı.

Yine de okumaya değer. (Neyi? Kitabı mı? Yazdıklarımı mı? Kitabı, kitabı ….)

Şimdi Kaprisli Kek Tarifime Geçiyorum

Malzemeler:

1. 3 yumurta

2. Yarım paket margarin büyüklüğünde tereyağı ( ben margarin kullanmıyorum, isteyenler kullanabilir )

3. 1 su bardağı yoğurt veya süt ( fark etmiyor )

4. 21/2 su bardağı un

5. 1 su bardağı şeker

6. 1 paket kabartma tozu

7.. 1 paket vanilya

9.. Küçük kavanoz kuş burnu marmeladı

10. Ceviz içi

Hazırlanışı:

Bildiğimiz kek gibi hazırlanıyor: bir farkla, yumurta beyazları ayrılıyor farklı bir kaba.

Yumurta sarıları şeker ile iyice çırpılır, sonra sırasıyla tereyağ, süt, un, kabartma tozu ve vanilya ile iyice karıştırılır ve kek hamuru hazırlanır. Yağlanmış dikdörtgen tavaya dökülür ve önceden ısıtılmış 200dereceli fırında yaklaşık 30 dakika pişirilir. Normal bir kekten hiç bir fark yok.

Kek piştikten sonra, fırından alınır.Soğumadan, üstüne kuşburnu marmeladı sürülür, kalınlık tamamen serbest (ben yaklaşık 5mm kalınlıkta sürüyorum)

Ayırmış olduğumuz 3 adet yumurta beyazlarını 1 çorba kaşık şeker ile kar beyazına kadar çırpılır.

Kekin üzerine sürmüş olduğumuz kuşburnu marmeladın üstüne, ayrıca, kaşık yardımıyla, bu kar beyazı karışımı sürülür (yaklaşık 2 -3 santimetre kalınlıkta). Kar beyaz yumurtaların üstüne ufalanmış ceviz içleri serpilir ve kek tekrar fırına alınır çok az ( 5 dakika) süre için ki, kar beyaz yumurtaların hafif pembeleşmesini sağlamak için.

Bana göre harika bir kek. Kuşburnu marmeladı enfes bir tat veriyor. Kar beyazı yumurtaları da görsel bir cazibe.Kek demek için zorlanırsınız…

Ayrıca kuşburnu faydalarını da yinelemek istiyorum :kuşburnu meyvesi limon ve domatesten 30-40 defa, elmadan ise 300 defa daha fazla vitamin içerdiğini biliyorum.

Pasta niyetine, bir kek mi? denemeden bilemezsiniz…

 
Toplam blog
: 144
: 1854
Kayıt tarihi
: 13.03.08
 
 

Doğduğum ve büyüdüğüm şehir Kırcali, Bulgaristan. Yıl 1964. Makina Mühendisiyim. Evli ve iki çocu..