Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Kapsül Kahve Devri

Kapsül Kahve Devri
 

Kapsül Kahve Devri


 “ Kahve   dediğim zaman bu mevzu alır başını gider biliyorum. Bilmek yeterli mi? Hayır. Kültürümüzde yeri bambaşka… Daha önce bu köşede ayrıntılı olarak türk kahvesini okudunuz, farklı kahve çeşitlerini öğrendiniz, hatta 3.nesil kahve kültürüyle de tanışıp tatlı bir röportaja şahit oldunuz. Şimdi sıra kapsül kahvede. “ O da ne demekmiş, hiç duymadım?” diyorsanız haydi toplanın yanıma. Başlıyorum!

En başta dediğim gibi, kahve bu biter mi öyle hemen?  ( Yavaş iç.)

Ne demiştik? Kapsül kahve. Öyle hemen kendini kötü hissetme, duymamış olman normal. Etrafımdaki çoğu tüketicinin yeni yeni öğrendiğini farkediyorum. Hah dedim tam köşede yazmalık! Öncelikle kapsül kahvenin nasıl bir şey olduğunu ve kahve makinasının nasıl bir sistemle çalıştığını öğrendim. Basit bir şekilde anlatmam gerekirse, kapsül dediğimiz tahmin ettiğiniz gibi kapsül bir yapının içinde yer alan kahve. Kavrulmuş ve öğütülmüş çekirdeklerden oluşan bu kapsüle kahve kapsülü deniyor. Kapsülü yine kendi tercihinize göre sert veya yumuşak içimli olarak seçebiliyorsunuz. Şimdi  “ Kapsül mantığıyla çalışan makina nasıl bir şey?  “ diye akıllara bir soru geldi eminim. Makinanın içerisinde yer alan kapsül bölümüne almış olduğunuz kahve kapsülünü yerleştiriyorsunuz ve ılık suyunuzu da makinaya dolduruyorsunuz, sonrasında isteğe bağlı soğuk ya da sıcak içebiliyorsunuz.  Makina üzerinde belirli ayarları da yaptıktan sonra kahveniz saniyeler içerisinde hazır hale geliyor. Bahsettiğim mantık sadece kahvede değil,  sütte de geçerli. Nasıl yani? Kurutulmuş süt bulunan süt kapsülünü de kullanarak tercihe bağlı kahvenizi sütlü yapabiliyorsunuz. 3.nesil kahve diye adlandırdığımız kahveler çok kısa bir sürede elinizin altında hazır oluyor. Kapsüllere ve makinasına ulaşmak günümüzde artık kolay. “ İsimleri değişik değişik, ben bilmem yap ne varsa içerim. “ diyen kesimi de “  Aaaa bak şimdi, en sevdiğim Latte Macchiato. “ diyen kesimi de seviyorum .  Önemli olan ne biliyor musun? Senin bu olan bitenden haberdar olman, takip etmen, okuman, faydalanman. Kapsül kahveyi duyduğun zaman anlatırsın artık değil mi? Çaktırma.

Gıda sektörüne kapsül kahve mantığını getiren,  öğreten, geliştiren ve hayatımızda yer almasını sağlayan yenilikçi üreticiye okurlarım ve tüketiciler adına teşekkür ediyorum…

  Sağlıkla Kalın!

Not:  “Jetgiller çizgi filmine adım adım ilerlerken biz.”

Gıda Mühendisi

Nermin Özge BİLGE

 

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..