Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Kağıt Gemilerin Kaptanı

http://blog.milliyet.com.tr/hayrettinturan

17 Ağustos '09

 
Kategori
Şiir
 

Kaptanını öldürmüştü

Kaptanını öldürmüştü
 

www.denizekadar.com


Çekilmiş bir kayık tanırdım eskiden
yorgundu küpeştesi kaçardı herkesten
pişmanlıklar içindeydi, kaptanını öldürmüştü
sus diye bağırdı bir gece felaket sarhoştuk
ihanet, türevsiz korkulara bürünmüştü
deniz ve ben dedi aynı örgütün elemanları
kaptanın hayaleti mutlak yanımızdaydı
bütün gece tekneyle fısıltıyla konuştuk.
denize dönemem dedi felaket sarhoştum
pişman gözleri yaşlı, martıların yuvası
midyeleri ve şarabı, kanlı çapasına kustum
fırtına, deniz fenerini ikiye bölmüştü
ışığı dalgaların içinde bütün gece dövüştü
bir yüzümüze yalanın aydınlığı
bir yüzümüze gerçeğin karanlığı düştü

Zaten kiracıydık hepimiz
güzelleştirmekti tek derdimiz
bize ait olmayan bir dünyayı
kes dedi halatımı aniden aydım
sen durma kes de sal beni denize
ben daima bir adım önde olmalıyım dedi
sarhoşsun dedim bak aynen batarsın dedim
bir adım önde olmalıyım dedi yaşıyorsam ölümden
sonra sis, ağır ağır dağıldı gün doğarken
hava poyraza, zokacılar kıyıya dönmüştü
pişman gözleri oracıkta sulara gömülmüştü
kaptanını öldürmüştü O na hiç acımadım
ben dedim suyla dolan yorgun küpeşteme
ben o kaptanın teknesi, o teknenin kaptanıydım.

Hayrettin Turan
Kağıt Gemilerin Kaptanı

 
Toplam blog
: 98
: 638
Kayıt tarihi
: 21.08.07
 
 

Zonguldak'ın Ereğli İlçesinde, 1971 Yılının soğuk bir Şubat Gecesi doğdu. İlk ve orta öğrenimini ..