Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

10 Şubat '13

 
Kategori
Eğitim
 

Kaptırmış gidiyoruz (öğrencilerin yükü ağır)

Kaptırmış gidiyoruz (öğrencilerin yükü ağır)
 

Yarın ikinci eğitim dönemi başlayacak. Çocuklarımızın dinlendiğini söylemek bana göre imkansızdır çünkü okul tatil olduğundan beri oğlum sürekli ders çalışmak zorunda kaldı…

Çünkü çocuklarımızın geleceği girecekleri sınavlara bağlı olduğundan bugüne kadar gördükleri derslerin hemen hepsini gözden geçirmek zorunda kaldı…

Hoca vaaz vermek için yerini almış, fakat hasat mevsimi olduğu için bütün köylü tarlada çalışıyormuş.

Vaazı dinlemeye sadece bir seyis gelmiş. Hoca seyis sormuş;

-Burada bir tek sen varsın sana göre ben vaazı vermeli miyim?

Seyis cevap vermiş;

“Vallahi hoca ben basit bit adamım bu konulardan anlamam ama ahır gelseydim ve atlarımın hepsinin kaçıp sadece birinin kaldığını görseydim yine de onu beslerdim.”

Hoca bu sözleri duyunca vaaz vermesi gerektiğini anlamış ve vaaza başlamış, Ademden başlamış, Hz. Muhammet’e kadar bütün peygamberleri anlatmış. Hoca coştukça coşuyormuş, bu arada tam iki saat geçmiş ve seyis nerede ise uyuyacakmış. Sonunda vaaz bitmiş.

Hoca seyis sormuş;

-Nasıl vaazı mı beğendin mi?

Seyis cevap vermiş;

“Hoca sana basit bir insan olduğumu bu konulardan anlamadığımı söylemiştim. Ama ben yine de ahırıma gelseydim ve birinin dışında bütün atlarımın kaçtığını görseydim, evet o kalanı da beslerdim ama asla hepsini ona vermezdim…”

İşte biz insanların özellikle öğretmenlerimizin ya da sadece öğretmenleri suçlamamak lazım eğitim sistemimizin en büyük hatalarından biri. Öğrencilerimizin üzerine çok yük veriyoruz sonra altından kalkın diyoruz. Bizler bilgimizi kanıtlamak için durmadan anlatıyoruz. Öyle ki bazen kendimizi kaybedip teneffüs zilinin çaldığını bile duymuyoruz. Ben de konuşmaya bir başladım mı duyurabilen varsa aşkolsun. Yanlış olduğunu biliyorum ama “Kaptırdım mı gidiyorum…”

Hâlbuki öğrenci veya dinleyici ne kadarını istiyor? O sırada neler düşünüyor? Evde ne gibi sorunları var, dün akşam neleri yaşadı, hiç düşünmüyoruz.

Bunları ayarlamak için iyi bir psikolog olmamız gerekmiyor sadece birazcık empati yapmamız yeterli gibi.  Kendimizi onların yerine koymuş olsak böyle kaptırıp gitmesek çok daha verimli olacağız onlara derslerini seminerleri konferansları çok daha sevdireceğiz.

Yeni ders döneminde tüm öğrencilerimize ve eli öpülesi öğretmenlerimize sonsuz başarılar, anne ve babalara kolaylıklar ve sabırlar diliyorum.

Sağlıcakla kalınız hayırlı akşamlar efendim…

Erdoğan Özgenç

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..