Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

RMZSM Meliha Karaoğlu

http://blog.milliyet.com.tr/meliha63

14 Şubat '08

 
Kategori
Psikoloji
 

Kara elmasdan grilikler...

Kara elmasdan grilikler...
 

Her canlı içinde bulunduğu corafyanın çok farklı izlerini taşır bunu aklının yettiğince herkes bilir.

Burası Zonguldak bugün öğle saatlerinde davetli olduğum bir tanıdığa gitmek için evden çıktım. Dar sokakları olan Zonguldak'ın bir mahalle sokağında dalmış yürürken birden kedi cırlamaları ile irkildim. Kediler birbirini kovalıyordu ve yine gri bir kedi! Onbeş yıl yaşadığım Zonguldak da görmeye hasret kaldığım nadir şeylerden biri de beyaz kedi. Bembeyaz değil sadece beyaz. O gri kedi ve köpekleri görünce ne kadar üzülüyorum, sanki ellerinden bir hakkını almışız gibi geliyor. Beyaz olma hakkı başka, kendine sevimli gözlerle bakan insanların olması hakkını da almışız sanki...

Bizler Zonguldak yaşamında ağaçlarında varolarak insana daha çok yarama hakklarını da gaspediyoruz. Malesef burada yaşadığım 15 yıl içinde kamu kurumu olan T.T.K olsun veya yaşamını sürdüren insanlar olsun hoyratça yaşamın vazgeçilmezi doğal orman niteliği taşıyan küçük korulara ve ağaçlara öyle saldırılara tanık oldum ki! Kimi skandal kimi cahilane ihtiyaç giderme (yakacak) olan bu saldırılara hiç bir şey yapılamama hatta göz yumma (kimbilir teşvike varan) CABASI desem abartmış mı olurum diye düşünme ihtiyacı bile duymadan...
Her canlı bir zaman sonra ister somut ister soyut kavramlar sözkonusu olsun içinde bulunduğu ortama, coğrafyaya uyum sağlamaktadır. Bir zamanlar neden erdem doğru olanı yapmaktı?

Derken şimdi herkesin yaptığını yapmak erdem oldu. Yanlışa feryat ettiğin zaman ya dışlanmak yada aklı kıt izlenimi kazanmak insanları doğruyu yapmak ve söylemekten alıkoyar oldu.

Zonguldak kara elmas diyarı... Bu onbeş senede sadece kedicikleri ve köpekcikleri grileştirdiğine tanık olmadım. Yeraltı işçilerinin ciğerlerini bitirdiğine tanık olmadım! Kamuda kimlerin kimlerin hakının yiyip bitirdiğine tanık olmadım! Bu grileşmenin benim diyen kimlerin değerlerini grileştirdiğine tanık oldum.

Kim ne derse desin Zonguldak ve T.T.K. hala küçük bir imparatorluk ne saltanatlara tanık olmuş kırıntılarıyla hala da olmakta o saltanatı yaşayamayan bir avuç insan yer altında kazma sallamakta, önündeki on yılını iki yıl
olarak yaşamak pahasına...

BEN YA BEN! BENİ NASIL DEĞİŞTİRDİ BU GRİLİK ACABA YÜREĞİMDE VAR MI BENİMDE O LEKELERDEN? ETKİLENMEMEK MÜMKÜN MÜ BU KADAR SENE GÖRDÜKLERİMDEN?

 
Toplam blog
: 41
: 1151
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1963 Doğumlu  ununu elemiş eleğini asmak üzere...3 (kimine göre pırlanta) çocuk yetiştirmiş denil..