Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '08

 
Kategori
Anılar
 

Kara kedi

Kara kedi
 

Yaşamıma ait ilk hatırladıklarım, çocuk hafızamın akisleri mi yoksa bana anlatılanlardan hayalimde biriktirdiklerim mi bunun ayırdına hiçbir zaman varamadım. Hafızamda babamın o sıralar görev yaptığı Siirt’te yaşadıklarımıza ilişkin hatırladığım bu ilk hatırladıklarımdan başka da bir anının gölgesi dahi yok. Elbette aile bireylerinin o günlerde, o topraklarda yaşananlara ilişkin anlattığı pek çok şey var; ama benim hafızamda yer eden silik de olsa başka herhangi bir görüntü yok. 

Sisler arasında, iki katlı köhne bir evin ahşap pervazlı dar bir penceresinden sarkmış bir şekilde taş döşemeli sokakta oynayan çocukları seyrettiğimi ve gözleri bile kapkara bir kedinin bana baktığını görüyorum. Kedi nerede duruyordu, bilmiyorum; ama ona dokunma amacıyla uzandığım bir sırada sendelediğimi ve düşmemek için bir kabloya tutunduğum anda da pencerenin olduğu duvarın karşısındaki -arkamdaki- duvara doğru sırtüstü savrulduğumu hayal meyal hatırlıyorum. Gerisini ailenin bilirkişilerinden dinliyorum. 

Olayın yaşandığı sırada odada yalnızmışım ve pencereden sokakta oynayan çocukları seyrediyor, ara sıra kahkahalar atıyormuşum. Kahkahalarımın uzun süre duyulmamasından işkillenerek odaya gelen annem beni duvarın dibinde iki büklüm bulduğunda karnım morarmış ve taş gibi sertmiş. Belli belirsiz nefes alıyormuşum: Kablo, elektrik kablosu imiş ve tutunduğum noktadaki kaçak elektrikmiş beni duvara savuran. "Allahtan pencere pervazı, ahşapmış. Ya ahşap olmasaymış? Ya o an tesadüfen nöbetten dönen babam, beni apar topar hastaneye yetiştiremeseymiş? Maazallah..." 

Aile içi sohbetlerde ne zaman bu konu açılsa, kurtulabildiğime hâlâ şaşar gibi anlatılan diğer ayrıntılar arasında bebekliğimden itibaren kedilerden korktuğum bilgisine de yer verilir, o gün de muhtemelen bir kedinin saldırısına maruz kalmış olmam ihtimali üzerinde durulur, kediden kaçınmak için sendelediğim sırada elektrik kablosuna tutunmuş olabileceğim yorumu da yapılırdı. 

Güneyin bu kavruk kentinde üç yaşımdayken yaşanmış olan bu olayı ne zaman düşünsem, kedilerden korktuğum hâlde neden kendimi kediye dokunmak için uzanırken hatırladığımı anlayamamışımdır. Gerçekte, kediye uzanan o üç yaşındaki çocuk mudur, yoksa bilincime ulaştıktan sonraki çağlarımda kedilerden korkuyor olmayı reddeden bilinçaltım mıdır? Gerçekte, yaşananlar yorumlar doğrultusunda mı gelişmişti yoksa hafızamdaki görüntülerin gerçeklikle birebir örtüşmesi mümkün mü? 

Bu sorulara cevap bulamamanın bende yarattığı sıkıntının gerçek nedeni, bugüne dek ne zaman korktuğum, çekindiğim bir şeyle karşılaşsam verdiğim tepkinin hep aynı olmasıyla yaşadığım bu olay arasında bir bağlantı olabileceği üzerine duyduğum kuşkularımdır. Çünkü hayatım boyunca beni ürküten somut veya soyut tehlikeli varlıklara veya durumlara karşı vermiş olduğum tepki hep aynı oldu: Kediye uzanırmışçasına korkunun üstüne gitmek; korkumla yüzleşmek... 

Bu tepkiyi göstermemin nedeni, korktuğumu gizlemek için başvurduğum bir meydan okuma mıdır yoksa korkuyu alt etmek için bilinçsizce başvurduğum bir saldırı taktiğinin sonucu mudur, bilemiyorum. Açıkçası asıl merak ettiğim, benim gerçekte cesur bir şövalye mi, yoksa korktuğunu maskelemekte usta bir ödlek mi olduğum. 

Nitekim, artık kedilerden korkmuyorum. Ancak hâlâ kedilerin bende garip bir çekingenlik yarattığının da farkındayım. İtiraf etmeliyim ki kedileri hâlâ sevmiyorum ve hâlâ kedilerin çok sinsi yaratıklar olduklarını düşünüyorum. 

O günkü çarpılmadan bugüne ulaşan tek somut kanıt, çıplak telden elektrik akımının vücuduma girdiği sol elimin baş ve işaret parmaklarındaki büzülmüş dikiş izleridir. Bu çarpılma, hayatımdaki tek çarpılma değil elbette; ancak diğer çarpılmalardan -şok edici yaşanmışlıklardan- bugüne gelebilen somut herhangi bir iz yok. Hoş, ne önemi var ki? Ben korkularımın üstesinden geliyorum ya, yetmez mi? 

 
Toplam blog
: 38
: 831
Kayıt tarihi
: 11.09.07
 
 

Hayatı gören, duyan, hisseden, koklayan, tadan, algılamaya, yorumlamaya, kendini geliştirmeye ve ..