Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
709
 

Kara köpek

Kara köpek
 

itoğluit


Berberin tuttuğu makas artık elinin bir uzantısı gibi olmuştu. Aynanın karşısına geçmiş kendi bıyıklarını düzeltirken dükkanın yanındaki sokaktan bir yaşından küçük ama yavru sayılmayacak kadar da büyük, siyah uzun tüylü bir köpek fırladı. Nedendir bilinmez köpek gülüyordu. Gülen köpekten bile korkup ani bir hamle ile bir adım arkaya çekilen çocuk eğreti bir yerli punk dı. Çocuk geriye doğru hamle yaptığında hem arkasından gelen hollanda'lı kızın hem ayağına basmış hem de kızın elindeki dondurmanın yarı çıplak göğüslerine yapışmasına sebep olmuştu. Hollanda'lı kız yüksek kaldırımdan inen ve çıkan hemen hemen hiç kimsenin anlayamayacağı bir küfür patlattı. Küfürün Türkçe'si "hassssktir" olmalıydı. Köpekten korkan kara kaşlı yerli punk dönüp özür dilemeye çalıştı. Memelerinde vişne limonlu dondurma olan yarı çıplak turist kızı ve bu şekilde giyinmiş bir erkek... Sanki birisi "motor" diye bağıracaktı da film başlayacaktı. "Çocuk dondurmaları yalar ve olay gelişir..." Ama öyle olmadı. Çünkü ince beyaz bıyıklı berber elinde makası ile dükkanından çıkıp "dikkat etsene aslanım biraz" diye ellerini iki yana açtı. İstediğini yapamayan oyuncusuna sitem eden teknik direktör gibiydi. Sermet Erkin gibi, hiç beklenmedik bir anda nerden çıktığı anlaşılamayan bir temiz mendili kıza takdim etti. "Matmazell" dedi kıza. Kız teşekkür etti berbere. Yerli punk uzun adımlarla kaçtı ortamdan. Hollanda'lı sarıkız da memelerini sildikten sonra elindeki ezilmiş külahı ve dondurmayı yerdeki çöp poşetine attı. Güler yüzlü kara köpek külahı alıp koşar adım Karaköy'e doğru indi. Ben de peşinden gittim. Köpek onu takip ettiğimi anladı. Adımlarını hızlandırdı. Koşan köpeğin tırnakları yere çarpıyor, gelen çıt çıt sesleri gittikçe sıklaşıyordu. "Versene lan dondurmamı" deyince tam topukladı. Ben de koştum ama yetişemedim.

Karaköy'de tek başıma kalakaldım. Dondurmasında gözüm yoktu aslında ama köpekle biraz olsun arkadaşlık yapabileceğimizi ummuştum. İşte şimdi onu da kaçırmıştım. Kırmızı ışıkta tam önümde otobüs durdu. Otobüste cam kenarında iyice yayılarak oturmuş sonradan da olsa doğal kızıl saçlı bir kız vardı. Kızın pamuk gibi tenine, ten rengi dudak rengi uyumuna, omuzlarına, omuzlarındaki çillere baka kaldım. Sanki arada cam yokmuştu da kokusu burnuma gelmişti. Yasemin kokusu. Bu kıza acayip platonik olarak aşık olunurdu ama onunla tek kelime bile etmemek gerekirdi. Üç saniyeden biraz uzun sürdü. Otobüs hareket etti. Bu aşk da burada bitti derken otobüs kırmızıda geçen şerefsiz taksici yüzünden ani bir fren yaptı. Yaklaşık bir metre giden otobüste ben bu sefer sevgilimin arka koltuğunda oturan anne ve 3 yaşındaki oğluyla göz göze geldim. Çocuk yaramazlık mı yapıyordu bilmiyorum ama anne o kısacık anda beni gösterip "abi kızacak sana" dedi. Dudaklarını değil ama gözlerini okumuştum. Kaşlarımı olabildiğince çatıp ufaklılığı tedirgin etmeye çalıştım fakat o ne bok olduğumu hemen anladı. Gülüp el salladı bana. Ben de ona el sallıyordum ki otobüs sıkışan yolu açmak için ani bir hamleyle bir metre geri geldi. Ve ben kızıl kıza el salarken buldum kendimi aniden. Şaşkınlıkla indirdim elimi. Ama çok geçti. Kız ona el salladığımı görmüştü. Bana güldü. O da bana el salladı. Çapkınlık tarihimde bu bir ilkti. 30 yıl sonra sonunda yaptığım bir jeste karşılık almıştım. İstemeden yapmıştım ama olsun.

Otobüs hareketlendi. Olamazdı. Allah kahretsindi. Peşinden koşmaya karar verdim. Multu sonla biteceği belli holivud filminde başroldeydim. Otobüs köprüye yöneldi, Eminönü'ne geçecekti. Ben de koşmayabaşladım. Rüzgarın oğluydum. Çok hızlıydım. (O yüzden her gece ben, her gece üzülmüşüm) Kız otobüsü takip ettiğimi fark edince eliyle dur dur dedi bana. Bir bok yemişti, farkındaydı. Çünkü ben Bakırköy'e kadar koşacaktım böyle, belliydi bu. Derken ayağım köprü üstü balıkçılardan birisinin yerde bıraktığı oltasına takıldı. Çok fena düştüm sevgili günlük. Böyle yerlerde yuvarlandım. İki avuç içimde çok fena yara oldu. Dirseklerim çizildi, dizlerim patladı sevgili günlük. Yerden şöyle bir boynumu kaldırıp giden otobüsü izledim. Sevgilimi göremedim. Sonra yattım yere. Canım yanıyordu. Sağdan soldan kaldıramaya geldiler, yok bir şeyim biraz yatayım dedim. Sonra başımın arkasında sıcak ve hoş kokulu bir nefes hissettim. Kara köpek gelmiş beni yalıyordu. Nefesi vişne ve limon kokuyordu.

K.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

okurken yaşadığın,içinde olmak istediğin bir hikaye...ne değişik bi yazarsın sen böyle yaa

SEMIHA KABAKÇI 
 06.07.2008 22:04
Cevap :
eylemlerim sürecek... teşekkür ederim.  07.07.2008 8:04
 

elinize sağlık. Sevgilerimle...

narçiçeği 
 03.07.2008 20:13
Cevap :
teşekkür ederim. bence o kaçarken de biliyordu beni şaka yaptığımı :))  04.07.2008 12:53
 

"şu an itibari ile perdeyi aralayıp, dışarı bakan ve tekrar derslerine dönen gençtir. annesi öğlen yemeğinde somon yapmış. omega6 yönünden zengin zihin açsın amacıyla. norveç somonu daha pahalı ama, daha lezzetli. çünkü avlayan balıkçılar ellerine bakıyor. bizimkiler gibi değil. bizimkiler ne güzel bir diziydi gül gül ölürdük. Aysel Gürel de öldü ne yazık. en son trafik polisi reklamındaydı. Trafik kurallarına uymalı uymayanları uyarmalı. uyarıldığı zaman bir garip oluyor insan içinden bir şey çıkacakmış gibi oluyor. yok yok alyen değil alien çıkacakmış gibi oluyor. olsun ne yapalım. annem ne yapmıştır yemekte. pilav yapmışsa içine sıçan düşürmüş müdür? düşürmüşse ne yapmalı, minareye nasıl çıkmalı? serbest mi düşürmeli, eğik mi atmalı. aa güneş çıkmış. ne güzel. ne güzel? dersime döneyim. balık yiyeyim. omega6, evet omaga 6, pi 3.14... " tam da belkim en bi birebir örnek olmadı sanırsam ama

karga 
 03.07.2008 11:49
Cevap :
Çok açıklayıcı. Paragrafın kendi içinde bir bütünlüğü var, bu öyküde ise bu gerçekten de ortada kırılıyor. Yapmaya çalıştığım şey şuydu, hazırlık pasları (ilk paragraf) oyun kurgusunda yapısal değişiklik (üçüncü tekil anlatıcının birden birinci tekil anlatıcı olması) ve kaleye atak, golü tam atacakmış gibi gözüküp yemem... sonuçta sürprüz final. bu konuda çalışacağım, ilerleyeceğimi düşünüyorum... .çok teşekkür ederim. K.  03.07.2008 12:26
 

ilk paragraf ile hatta ilk paragrafın ilk kısımları ili diğer kısımlar sankim farklı iki hikaye gibin olmuş bence. İlk paragraf sankim bir tekerleme gibiydi. Benim çok hoşuma gitti. Diğer kısımlarda hoşuma gitt. Bazı kısımları ilk paragrafa dahil olabilirmiş gibiydi. İşte böyle. Yeni tarz kolay olmiyo her zaman. Dur sana buna uygun bir yazımı kopyalıyım diğer yorum şeysine

karga 
 03.07.2008 11:35
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 295
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 280
Ort. okunma sayısı
: 729
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Bugün ölseniz mesela, ya da hafifletelim biraz hadi, bu giriş çok karamsar oldu. Bugün ortadan kay..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster