Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '12

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Karacasu 4. " Afrodisyas Sanat Edebiyat Günleri''

Karacasu 4. " Afrodisyas Sanat Edebiyat Günleri''
 

4. Karacasu Afrodisyas Sanat Etkinliğine katılanlar.


Şimdi yeni yeni öğreniyorum Aydın / Karacasu ilçesinde bu yıl geçmiş yıllar da olduğu gibi 2012 / 4. KARACASU “AFRODİSYAS SANAT” EDEBİYAT GÜNLERİ 11, 12, 13 EKİM 2012 hazırlıkları yapılacağını öğreniyoruz. Bana gelen davetiyede:

“Ana izleklerden: Okurun yazarla buluştuğu nokta  / Afrodisyas, Ege Mitolojisi  / yazarın kendi coğrafyasına yolculuğu / şairin şiirini anlatıyor ve Karacasu’lu yazarın Karacasu’ya sözü var “  konuları işlenecektir.

Ayrıca şairler arasında bir kültür alışverişi yapılacak, etkinliye katılan şairler şiirlerini okuyacaklardır.

Sanat ve Kültür günlerinin Açılış konuşması Ahmet Zeki Muslu, etkinliğin sunumunda Tahsin Şimşek ve Öykücü yazarımız Zehra Ünüvar yapacaklardır. Yanılmıyorsam ilçe belediye başkanı Sayın Mustafa Büyükyapıcı’ da bu etkinlilik dolayısıyla günün anlamına uygun bir konuşma yapacaklardır. 

2012 / 4. Karacasu Afrodisyas Sanat Günleri’nde kimler vardır: Onları da görelim, bunlar arasında benim de eserleriyle tanıdığım ve zevkle okuduğum tanıdığım imzalar vardır. Mutlaka bu saygıdeğer ustalarımızdan şiirimiz, yazınımız, kültürümüz adına yararlı bilgiler elde edilecektir. 

Katılımcıların adlarını yazıyorum:

Özgen Acar, Gülsüm Cengiz, Ahmet Günbaş, Muzaffer İzgü, Oğuz Tümbaş, Fatih Portakal, Tahsin Şimşek, Ahmet Zeki Muslu, Zehra Ünüvar,  Prof. Dr. Şadan Gökovalı, Timuçin Özyürekli,  İsmail Dönertaş, Prof. Dr. A. Ali Küpelioğlu,  Prof. Kenan Erim,  Fazıl Hüsnü Dağlarca, Metin Turan,  Yunus Yaşar, Halim Yazıcı, Şükran Yücel gibi isimleri bulunuyor.

Bana gelen davetiyede  bu adları okuyorum.

Bu etkinlikte şair Fazıl Hüsnü Dağlarca’yı da unutmamışlardır. Anma ve düşüncelerinden yararlanma bağlamında programa almayı olumlu bir jest olarak görüyorum. Böylesine  etkinliklerde bu gibi değerli şairlerimiz unutulmamalıdır. Bu sanat ve kültür oluşumlarında anıları yaşatılmalıdır. Karacasu’da böylesi etkiliklere dahan ice sağlık ve başarı dolu yarınlar diliyor, şairlerimize, yazarlarımıza, bilim adamlarımıza, ustalarımıza ve sevgili Karacasu halkına  selam ve saygılar sunuyorum…

4. Karacasu Afrodisyas Sanat, Edebiyat katılımcılarına sağlık ve başarılar diliyorum. Etkinliğin yararlı geçeceğine inanıyorum. Bunların hepsi sanatımız ve kültürümüz adına elbette güzel buluyorum. Bu sanat, kültür etkinliklerini yürütmek elbette kola değildir. Etkinliğin asıl yöneticileri olanlar Karacasu Geliştirme ve Eğitim Vakfı Başkanı Prof. Dr. Sayın  A. Ali Küpelioğlu ve Karacasu Belediye Başkanı Sayın Mustafa Büyükyapıcı’ya bir sitemimiz ( serzenişimiz ) vardır. Bu etkinliklere her yıl hemen hemen aynı kişiler davet ediliyor. Bu sanat, kültür günlerine Aydın’dan,

Nazilli’den, Söke’den, Didim’den, kuşadası gibi kardeş ilçelerden sanatçıları da çağırsak daha olası değil mi? Onlar da gelsinler, bir kültür alışverişinde bulunsunlar. Adı anılan etkinlik sanatımız ve kültürümüz adına daha varsıl (  zengin ) olmaz mı?  Her yıl değişik şair ve yazarlardan sanatçılar çağırabilir. Onlar da yeni gelen ustalarımızla tanışsınlar ve  Karacasu’yu ziyaret etsinler. Fena mı olur? Hani halk arasında bir  yöresel söz vardır derler ki: " Evin önündeki otlar hep acı gelir insana ".. Keşke yörediki sanatçılarımıza da biraz düşünsek, diye  düşünüyorum...

Böyle günlerde birlik ve beraberliği sağlama açısından yararlı görüyorum. Bu benim sadece kişisel görüşümdür ve bir sitem bağlamında söylüyorum….

Takdiri Sayın büyüklerimize bırakıyorum.

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..