Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '14

 
Kategori
Siyaset
 

Karadeniz dalgasına, Ege dalga kıranı...

Karadeniz dalgasına, Ege dalga kıranı...
 

 

Yerel seçimler, yaklaşık bir ay sonra yapılacak…

CHP Genel merkezi, Kamacı’nın adaylığını önce açıkladı, ardından da adaylığını iptal ederek yerine A. Deniz Atabay’ı atadı… Bu durum, Didim’de bir küskünler kitlesi oluşturdu… Diğer bazı illerimizde olduğu gibi ilçemizde de küskünler soluğu DSP’de aldılar…

AKP’de de sıkıntılar vardı… Ufuk Döver’in cemaatçi olduğunu ileri süren ilçe yönetimi, Ufuk Döver’in adaylığının iptali için uğraştı, bunu başaramayınca ilçe yönetimi istifa etti…

Daha sonra partilerin Belediye Meclisi üyelerinin aday listeleri açıklandı… Listeler de olumlu olumsuz bir takım tepkiler aldı…

CHP listesi,  Karadeniz ağırlıklı olarak algılandı ve değerlendirildi… Buna Karadeniz fırtınası ve dalgası diyenler de oldu… Kamacı başkanlığındaki DSP listesi ise sanki bir dalga kıran gibiydi… DSP’nin listesi daha geniş bir kitleyi kucaklayan bir anlayışla hazırlandığı izlenimini veriyordu… Akyeniköy’ün MHP’li belediye başkanının kontenjandan, Akbük Beldesinde uzun yıllar CHP Belde Başkanlığı yapan, Geçen yerel seçimlerde de CHP’den aday gösterilmeyince DSP’den aday olan ve seçimi kaybetmesine rağmen partisine Belediye Meclisi üyeliği kazandıran Celalettin Erol’un da Kamacı’nın listesinde yer alması DSP adına önemliydi…

Şunu özellikle belirtmek istiyorum… Didim’de yerli, yabancı ayrımını ve söylemini doğru bulmuyorum… Bu konuyu yazılarımda hep dillendirdim… Ben gözlemlerime dayanarak, sokağın dilini ortaya koymaya çalışıyorum… Siyaset yapanlar seçimi kazanabilmek için tüm olasılıkları, farklılıkları değerlendiriyorlar… Didim’in nüfus yapısı dâhil, toplumun tüm sosyal özelliklerini değerlendiriyorlar…

Bu arada okurlarıma bir yararı olur bir fikir verir düşüncesiyle daha önce bir yazımda da kullandığım Didim’in nüfus yapısı: TÜİK veri tabanları ve ADNKS (Adrese dayalı nüfus kayıt sistemine ) göre şöyle:

İlçemizde oturan nüfusun, nüfusa kayıtlı olduğu illere göre sıralamasını da şu şekilde yapabiliriz… Aydın 18.292, Adıyaman 1992, Denizli 1918, Ankara 1715, İzmir 1584,  Çorum 1565, Muş 1434, Samsun 1358, Şanlıurfa 1244, Diyarbakır 1151, Ağrı 1153, İstanbul 1132 ve…

Didim yerel seçim sonuçlarını tahmin edebilmek o kadar kolay değildir… Ben parti adı vermeden bir tahmin yapmaya çalışacağım… Beş parti, Belediye meclisine üye gönderecektir diye düşünüyorum…

Birinci olasılığım, meclis üyesi sayılarına göre: 2 – 2 – 6 -6 –(6+3) çok az bir farkla…

İkinci olasılığım: 1- 1- 6- 7(?+3)- 7 (?+3)

Benimki sadece bir tahmin merakı… Sanki bir formül gibi duran tahminimi bilen bilir ve yorumlar diye düşünüyorum…

Seçimlere kadar bir takım gelişmeler, ittifaklar yaşanabilir… Ülkemizin genel siyasetinin gidişatı yerel siyasetleri de derinden etkileyerek dengeleri değiştirebilir…

Görüşmek üzere…

 

 

    

 

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..