Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '10

 
Kategori
Mizah
 

Karadeniz fıkralarının sosyolojik analizi! -1-

Karadenizlinin aklını beğenmeyenlerimiz var burada!

Siz ondaki mantığı anlayamazsınııız!

Düz mantıkla anlaşılmaz o! Kıvrak bir mantık lazım!

Bakın ne oldu?

Seksen altı yılı! Dükkanın camlarını taktık kiraya vermeyi düşünüyoruz. Helal süt emmiş bir kiracı bulabilsem tedirginliğindeyim!

İçeriden cama yazı yazdım.

“Kiraluk tükan!”

Öyle yazdım ki gelen anlayışsız bir adam sansın beni! Türkçe bilmez, laftan anlamaz anlayışsız biri düşünsün!

Daha yeni yapıştırmıştım ki komşumuz yorgancı Temel Abi geldi!

“Kiraya mı veriysun burayi?”

“Evet Abi! Gelsin üç beş kuruş!”

“Al o kağidi oradan!”

“Sen mi tutuyorsun Abi!”

“Yok ula! Benum deduğumi yaz!”

“Ne yazayım Abi?”

“Kiraluk değildur yaz. Yanina da benum telefon numarami ver!”

“Kiraya vereyim burayı Abi. Gelsin birşeyler!”

“Kaça verecesun burayi?”

“Yirmi bine olur!.. Olmaz mı?”

“Pen burayı kırka verurum ula!”

“Ver Abi, onu senin!”

“Görursun!”

Yazdım kağıda!

“Pu dükan kiraluk teyildur tel. 354 99 00. “

Akşam Temel Abi aradı evi!

“Ameet!”

“Buyur Abi?”

“Eczaneye verdum orayi! Nasi?”

“Helva Abi! Nasıl oldu bu?”

“Kaça verdum sormayisun!”

“Kaça verdin Abi!”

“Elliye!”

“Valla mı?”

“Yemin olsun!”

“Geliyorum yanına Abi!”

Sevinçle gittim yorgancı dükkanına!

“Nasıl oldu bu iş Abi? Hem kiralık değildir diyorsun hem kiraya veriyorsun?”

“Kiracı meraklıdır böyle şeylere Amet! Arayıp soracak illa! Kim tutti kaça tutti, niye vermiysunuz gibi sorar dururler!”

“Ne dedin sen?”

“Ne iş yabacasunuz dedum arayana! Eczane açacağum dedi! Dedum tuh geç kaldunuz! Bizum torun açacak puraya eczane!

Bu sene son senesi! Ona hazırlayruk burayi!”

“Yalan!”

“Yalvariyi adam! Ne olur ver burayi bağa! Kaç lira istersan vereceğum sağa! Ben da naz ediyrum! Tornun mezun olsun ortak

çaluşuruk diyi! Bakarsun devrederum ona burayi diy!”

“Sonra?”

“Kirasi pahali biraz dedum! Ev sahibi komşusi olduğum halde bağa elliye verdi nemrut dedum!”

Çıkardı yüz bin lira verdi bana!

“İki ayluk da peşin verdi! Al!”

“Yaptın mı kontratı Temel Abi?”

“Yarın notere gideruk dedum oğa! Notere beraber kidersunuz!”

Böyle işte! Rahmetli oldu Temel Abi birkaç yıl önce!


Not: Yarın "lokanta 200 metre keride!" tabelasının hikayesini yazacağım! Akıl görün!!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..