Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

AYFER AYTAÇ GAZETECİ YAZAR

http://blog.milliyet.com.tr/ayferaytac

28 Haziran '22

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Karadeniz'in Kaderi

KARADENİZ YİNE HIRÇINLAŞTI BU YILDA SEL FELAKETİ YAŞANDI

ÇOK ŞÜKÜR CAN KAYBI YOK, CANIN YONGASI MAL ZİYANI ÇOK.

GEÇEN SENE GİTMİŞTİM KASTAMONU'YA, İNEBOLU'DA YÜRÜDÜĞÜM YOLLAR SU ALTINDA KALMIŞ, 

ÜZERİNDEN GEÇTİĞİM KÖPRÜLERİ SEL ALMIŞ ÇOK ÜZÜLDÜM. GEÇMİŞLER OLSUN TÜM CANLARA.

Ne olur ev, köprü yapanlar. Karadeniz'in taşına toprağına göre inşaat yapın!. Hayat üç günlük değil ki, dere yanlarına yapı kondurup geçiyorsunuz. Yağmur Allah'tan tedbir kuldan. Karadeniz'in kaderi yağmur bolluğu, bereketinden nasiplenen kaderine şükreder. Önlemle günlerini bahtiyar eder.

Çayların üzerine ince demirleri köprü diye uzatıyorsunuz. Yıkılınca hayıflanıyorsunuz. Yanlışı baştan yapmayın. Hayat sandığınız kadar değil, yandığınız kadar uzundur.

Karadeniz ve yöresini severim. Oralara gidince, eve dönesim gelmez. Denizine, yeşiline, havasına doyumlar olmaz.

Sadece ben mi, özellikle sıklıkla sıcak iklim yaşayan biz Akdenizliler pek çok severiz Karadeniz'in her bir köşesini. 

Karadeniz'in yeşiline , şırıl şırıl akan sularına bayılırız. Lakin Karadenizliler kendi yörelerinin mevsiminden pek hazzetmezler.

Havasını nemli bulurlar,. Kadını kızı evlerin rutubetinden yakınırlar. Balkona serdikleri çamaşırların nemli havada kurumamasından şikayet eder dururlar.

Onlarda Akdeniz'e hayranlıklarını her fırsatta sunarlar, imkanı olan tası toprağı toplayıp başka yerlere göçmüşlerdir zaten..

Kimse demez ki, "Allah bizi buraya münasip buyurmuş, şükredelim halimize" İnsanız, dünya diyarında hep daha iyiyi, güzeli ararız.

İnebolu, Türkiye'nin Karadeniz Bölgesi'nde yer alan Kastamonu ilinin bir ilçesi. Merak edip gitmedim İnebolu'ya, tamamen tesadüfen gördüm İnebolu'yu, Küre Dağlarını...

Ömrüm vefa ederse bir ara değinirim oralardaki anılarıma... Kastamonu ziyaretim sırasında misafir kaldığım evin sahibi bir akademisyen ahbabım, "buralara kadar gelmişken seni Cide'ye götüreyim. Sen denizi seversin, Kastamonu'ya en yakın deniz Cide'de" dedi.

Beraber çıktık evden otobüsle gitmeyi uygun bulduk. Otogarda minibüs gibi bir taşıt hemen Cide'ye kalkış yapmaktaydı. Biz de el edip durdurduk. 

Kastamonu'nun Cide ilçesinde denize girme hayalleri bile kurduk. lakin minibüsün içinde tanıştığım bir yolcu benim rotamı değiştirmeme vesile oldu.

 Murat Serenli isimli bir halk türküleri sanatçısıydı tanıştığım kişi, kendisi İstanbul'da yaşamaktaymış. 

Doğup büyüdüğü memleketi olan İnebolu'ya gelmiş. Kastamonu'da bir işini görmüş, Cide'ye bir dostu için gitmekteymiş. O kadar övdü ki doğu büyüdüğü oraları, gidip görmek istedim.

Cide'den vaz geçip bir araç değiştirmekle İnebolu'ya geçtim. Şu an sel felaketi yaşanan her bir karış alanı adım adım gezdim. 

İnebolu'da bir halk pazarı günüydü. Halkıyla kaynaştım, haşır neşir oldum. Pazar yerinden yerel ürünler alıp tattım. 

İnebolu camilerinin minarelerinden okunan ezanları dinledim. Ben böyle ezan okunmasını başka yerde hiç duymadım. Mest oldum. 

Nasıl mı, birbirinden yanık sesli müezzinler çıkmışlar her biri bir minareye, biri

Allahu Ekber diyor, susuyor. Öteki başlıyor, Allahu Ekber!

Sonraki sonraki derken, ne kadar cami ve minaresi varsa, her birinden defalarca Allahu Ekber nidaları yükseliyor. Allah o ezanları okuyanlardan razı olsun çok mutlu olduğum anlar yaşattılar.

İnanın bu sene tekrar gelmeyi arzuluyordum. Mümkün olsa hemen gidip tanıdığım, tanımadığım herkesin elemine, kederine, sıkıntısına ortak olmak isterdim. Lakin ekranlardan gördüklerim karşısında içimin üzgünlüğünden sağlığım buna el vermez sanırım. 

İnşaAllah, kısmet olursa başka zamanda hırçın denizinde zamansızlığı yaşamaya gelirim. Geçmiş olsun Kastamonu, ve tüm ilçeleri, kasabaları, köyleri. 

Bu coğrafyada yaşayan güzel insanlar, her birinize geçmişler olsun.

Buralara ev -bark yapanlar, Karadeniz'in havasına, taşına toprağına göre evler yapın ne olursunuz. Sonra üzülen olmayın. Hayat üç günlük değil. Hayat, sandığınız kadar da değil, yandığınız kadar uzundur.

 

Ayfer AYTAÇ

ayferaytac.com

 
Toplam blog
: 622
: 205
Kayıt tarihi
: 08.12.14
 
 

Gazeteci-yazar ..