30 Ağustos '08

Kültür Turizmi

Karadeniz Turu 9. Gün (Son)

Amasra Salatası

Tarih: 17/08/2008

Bugün turun son günü. Safranbolu’daki gezimiz başlıyor.

Safranbolu geleneksel Türk toplum yaşantısının tüm özelliklerini yansıtan ve uzun tarihi geçmişinde yarattığı kültürel mirası çevresel dokusu içinde koruyan bir kent ve sahip olduğu zengin kültürel mirası kent ölçeğinde korumadaki başarısı Safranbolu’yu “Dünya Kenti” ününe kavuşturmuş; böylece UNESCO tarafından “Dünya Miras Listesi”ne alınmış.

Kente adını veren Safran bitkisi kendi ağırlığının yüz bin katı kadar sıvıyı sarıya boyayabilme özelliğine sahip olup gıda, ilaç ve kozmetik sanayiinde kullanılmakta.

Safranbolu’da ilk durağımız askeri ve idari merkezi konumunda bulunan “Kale” olarak adlandırılan yer. Safranbolu’ya hakim bir noktada kurulu olan Kale’de Eski Hükümet Konağı, Eski Cezaevi, SaatKulesi, Cephanelik Binası ve son yıllarda yapılmış bulunan Jandarma Hizmet Binası bulunmakta.

Buradaki gezimizin ardından Köprülü (Mehmet Paşa) Camii ve avlusu’ndaki güneş saatini görüyoruz. Ardından serbest zaman veriliyor, bu zaman içerisinde çarşılarını gezme imkanımız oluyor.

Safranbolu Lokumu tanıtımı ve alışverişinin ardından otobüsümüze binerek Amasra’ya doğru yol alıyoruz.

Fatih Sultan Mehmet’in şehrin güzelliğini uzun uzun seyrederek, yanındaki Lala'sına büyülenmiş bir şekilde "Lala, lala Çeşm-i Cihan(Dünyanın Gözü) bu mu ola?" dediği rivayet edilen Amasra’nın Bakacak Tepesi’nde fotoğraf molası veriyoruz. Büyülenmemek imkansız gerçekten. Burada yöresel ürünlerin, sebze ve meyvelerin satıldığı mini bir pazar var.

Otobüsümüze binip Amasra Merkezi’ne varıyor ve gezimize başlıyoruz. Burada Kilise Mescidi’ni, Fatih Camii’ni (eskibir kilise) görüp Kale’den fotoğraflarımızı çektik. Ardından Sorma Gir Kapısı, Tekgöz Köprüsü’nü de gördükten sonra serbest zaman verildi Çekiciler Çarşısı’nda. Öğle yemeğimizi Çeşmi Cihan Restoran’da yedik. Balıkları da enfes ama Amasra denilince salata akla gelmeli. Tablo gibi hazırlanmış; insan yemeye kıyamıyor. Üstüne helva ile de cilayı yapılınca, “Kaldırmayın bizi buradan” .

Otobüsümüze binip dönüyoruz, arkadaşlarımızla vedalaşıyoruz. Biraz yorulduk, ama ne güzel vakit geçirdik. Teşekkürler JollyTur Ailesi.

Değerli okuyucu,

Günlükte sadece yazabildiklerime yerverdim. İnanın her şeyi yazabilmeye yeteneğim ve zamanım olsaydı eğer, kitap çıkardı bu turdan. Bence siz de bir Karadeniz Turu yapın, sıcak dostluklar, acıtatlı anılarla dolu olarak –belki de istemeye istemeye- döneceksiniz evlerinize. Belki arkadaşlarınızdan ayrılırken nemli gözlere şahit olacaksınız.Ve belki benim gibi bir daha gitmek isteyeceksiniz.

Kendinize çok iyi bakın emi.

Gün gün yazdığınız geziyi zevkle okudum.. Karadeniz ~ Yaylalar turundan dün gece döndüm, üstelik rehberimiz de sevgili Ramazan'dı.. :) Çektiğim fotoğrafları isimlendirirken, eksik bilgilerimi tamamlamak adına araştırma yaparken buldum burayı.. Ne iyi etmişim.. :) Tatlı yorgunluğumu biraz attıktan sonra, her gün için yorumlarımı mutlaka yazmaya çalışacağım.. Ellerinize sağlık..

emel izmirli
 06.10.2008 23:21
Cevap :
Çok teşekkür ederim Emel Hanım. Mutlu günler dileklerimle.  07.10.2008 0:16

: 17.05.07

Evrenin Samanyolu Galaksisi'nde yeralan Dünya gezegeninde cennet Türkiye ülkesinin İstanbul olarak a..