Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '11

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Karadeniz usulü Hoşmerim!

 

Hoşmerim; Balıkesir yöresinin bir tatlısı! Peynir tatlısı yani!

Bir ara Yörsan’ın hoşmeriminin tiryakisi olmuştum. Bir gün tam altı kase hoşmerim yemiştim!

Bugün aklıma geldi birden!

Rafta her Karadenizlinin evinde bulunması mecburi olan mısır unu kutusunu görünce yeni bir tatlı türü icat etmenin heyecanına kapıldım!

Tir tir titremeye başladım!

Tuzsuz peynir de var! Köyden teyzem vermişti!

Şeker de var!

Kuymağın şekerlisini yaptır Ahmet! Karadeniz usulü Hoşmerim olsun, ye!

Hemen hanıma rica ettim! O da yeni bir çeşni icat etmede yardımcı rolde olmanın gururunu taşıyacaktı!

Taşıdı!

Yedim!

Herkese Karadeniz usulü hoşmerimi tavsiye ederim!

 

 

 

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..