Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '14

 
Kategori
Güncel
 

Karaelmas hayatları karartıyor; bin ton kömürü bir ceset karşılığı çıkarıyoruz, madenler kapatılsın

Karaelmas hayatları karartıyor; bin ton kömürü bir ceset karşılığı çıkarıyoruz, madenler kapatılsın
 

Soma’da 787 işçi çalışıyormuş, yarısı öldü. Benim memleketim Amasya Çeltek maden ocağında bugüne kadar kaç ton kömür çıkarılmıştır ki. Defalarca maden kazası oldu, yüzlerce kişi öldü. Değer mi yani!

Türkiye’de toplamda belki 10 bin kişi madenlerde öldü. Biz kömürden ne kazanıyoruz ya! Sanki altın çıkarıyoruz. Türkiye’de maden işçilerinin iş güvenliği yoktur. Üstelik 1000 lira maaşları var ya. Gerçekten utanmazlık! İşsizlik, geçim derdi bu kadar mı insanı çaresiz bırakır!

Türkiye bu işi bilmiyor kardeşim. Türkiye’de bu işin alt yapısı da teknolojisi de yok. Maden mühendisleri çalı dibinde tavşan avlıyor. Hepsi hikâye. Benim madenimde yüzlerce kişi ölüyorsa maden mühendislerine ne gerek var ki.

İnsanların kanıyla ekmek yiyorsam o ekmek bana haram zıkkım olsun! Böyle şey olur mu ya! Üç beş ton kömür çıkaracağız diye binlerce insanı mezara göm. Altın mı bu? Bu kadar can veriyoruz, karşılığında elde ettiğimiz kazanç nedir kardeşim. Kime ne faydası var. Patronlar köşeyi dönüyor. Benim işçime verdiği 1000 lira. Madenlerde ne kadar işçi var ki zaten. Dışarıda çalışsınlar. Agop’un itine baksalar yine alırlar bu parayı. Doğalgaz bağlat her yere, kömür yakmasın millet. Başlarım böyle işe! Bana ne patronlardan ya! Cehennemin dibine gitsinler! 1000 lira verip insanları ölüme yolluyorlar! Ölülerin yakınları kesinlikle sessiz kalmayın. Gerekirse Ankara’ya yürüyün.  

Bu blog Milliyet.com.tr sitesinden 0 kez görüntülenmiştir

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..