Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

RMZSM Meliha Karaoğlu

http://blog.milliyet.com.tr/meliha63

20 Şubat '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Karaelmasdan grilikler! 2

Karaelmasdan grilikler! 2
 

Kar ne kadar güzel yağdı! Bir ağacın en ince dallarına bile yağan kar, sanki o çok ince dalın varlığına "Ben de varım, yaşıyorum!" feryadına yardım edermişcesine! O ne muhteşem beyazlık! Altındaki ve üzerindeki gezinen griliklere meydan okurcasına!

Dileğimiz, her canlının mutlak dileği susuz geçmeyecek bir yazın müjdecisi de olması bu muteşem beyaz örtünün.

Zonguldaklı bir blog yazarı Müyesser hanımın da dediği gibi (Kendisi her ne kadar merdivenli kent dediyse de) merdivenli köyümüz. Burası ne yaşantılara tanıklık etmiş yaşayanları bir efsane gibi anlatır! Anlatanlar bizim statümüzdeki mühendis aileler artık o saltanatı yaşayanlar üst mevkilere kaydı. (Malum kaynaklar bu günlerde bizim seviyemizdekilere yetmiyor!)

Geçen gün bir tartışmacının konuşmasına tanık oldum. (İnan kim olduğunu hatırlamıyorum benim tiroidim suçlu bu konularda... O anda yazayım desem konuyu kaçırıyorum. Sadece dikkatle dinledim!) Konuğun idasına göre iktidara iş yaptırmak için (ihale, tayin.. vs) eşinin başörtülü olması yetiyormuş.
Hatta kunuşmacı o kadar ileri gitti ki! Bir kereye mahsus başörtüsü bağlayıp, tanışması bile yeterliymiş. Dilekler geri çevrilmiyormuş. Vallahi bu onun iddaası! Ben onun yalancısıyım, ben de yaşadığım olaylarla bu iddaya cevap vermeye karar verdim. Bakalım anlatabilecek miyim.

Burası ZONGULDAK işçi kesimin bir zamanlar başını çeken şehir. Ben başörtülü bir bayanım eşim Ankara S.B.F. maliye mezunu ve T.T.K. da memur olarak çalışıyor (ee cami de var mı? Diyenlere duyrulur 5 vakit namazını da kılar :)) )
Konuşmacı eşimin denilen makamlara gelememesini nasıl açıklardı acaba!
Eşinin başı açık, akşamları içkili davetlerde gezen arkadaşlar en üst
makamlara (T.T.K. yı biliyorum duyuyorum ) çoktan yerleştiler!
Türkiyenin birçok yerinde böyle olaylar mutlaka vardır. Ama Zonguldakda öyle aileler var ki aile soyağacını T.T.K. da personel müdürlüğünden çıkarabilirsiniz. Hatta üst makamlarda bile!
Burası küçük bir şehir ama Zonguldak Ankaraya çooook uzak. Tayinler (belki ihaleler de) Zonguldakda eskiden nasılsa şimdi de aynı. Burada grilikler kimseyi utandırmaz! Burada işini yürütebilene akıllı yürütemeyene beceriksiz, benim gibilere de tabiri caizse .....UZANAMADIĞI CİĞERE..... misali.
Bu örneği özellikle yazdım. Yazımdan öyle bir anlam çıkarmak isteyenlere!...Grilikler sizleri korkutmasın hiçbir zaman geç değildir!
KISA BİR SÜRELİĞİNE DE OLSA! GRİLİKLERİNİ ÖRTMEYE ÇALIŞAN BEMBEYAZ ZONGULDAKDAN SEVGİLER...

 
Toplam blog
: 41
: 1151
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1963 Doğumlu  ununu elemiş eleğini asmak üzere...3 (kimine göre pırlanta) çocuk yetiştirmiş denil..