Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '10

 
Kategori
Bilim
 

Karafatmalar antibiyotik deposu!

Karafatmalar antibiyotik deposu!
 

Bayram günü de olsa, midenizi bozabilir olacak da olsa internette okuduğum bir haberi paylaşmak istiyorum sizinle bayramdaşlarım!

“Hamamböceklerinde antibiyotik umudu” başlığı altında bir haber bu!

İngiltere’de yapılan bir araştırmada, hamamböceklerinin beyninde, insan hücrelerine zarar vermeyen ancak bakterilere karşı etkili olan 9 farklı molekül bulunmuş!

Bu moleküllerin, bugün kullanılan ilaçlara direnç gösteren bazı hastalıkları tedavi etmede kullanılabileceği ihtimalini araştırıyorlarmış!

Mutfakta bir tane hamamböceği görünce bu haber aklıma geldi!

Kıyamadım!

Zaten hamamböceği de değildi!

Karafatmaydı!

Hamamböceğinin mutfakta ne işi olur?

Olmaz!

Dikkat ettim de habere, karafatmaların bu tür yerlerde yaşamalarının hikmeti beyinlerinde saklı!

Ne kadar ilginç değil mi?

Demek ki önce beynin hazır olacak!

“Fatma, gel seni saraylarda yaşatayım yavrum! Sen buralara layık değilsin gülüm!”

“Beynim hazır değil Tarık!”

Beyninde 9 molekül var ve bu yaşantıya antibiyotik!

Gelemez!

Yüz yıl da geçse gelemez!

Bir şiirle noktalamak istiyorum bugünkü yazımı!

“Fatmam!

Karafatmam!

Antibiyotiğim benim!

Sana denek olsun.

Bakterili bedenim.

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..