Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '07

 
Kategori
Siyaset
 

Karagöz Hacivat' dan - Cunda' dan Köşk' e

Karagöz Hacivat' dan - Cunda' dan Köşk' e
 

Hacivat' la Karagöz, cümle erkan -ı matbuanın seyreylediği, üzerinde konuşup yazdğı "siyaset" sahnesinde Ağustos sıcağına, bir türlü akmayan musluklara aldırış etmeden karşılaşırlar :

Hacivat: "Yâr bana bir eğlence medettt!"

Karagöz: (Gene konuşuyor, kalemi de çenesi de susmayacak hınzırın) diye söylenerek, sırtındaki küfeyi yere bırakır ve sorgucu gözlerle Hacivat'a bakar.

Bakar ya, Hacivat'ın da susacağı yoktur :

Hacivat:"Yar bana bir eğlence medetttt!"

Karagöz:"Sana bir gece mi? Gece mi istiyorsun yani?"

Hacivat:"Ne gecesi Karagözüm?Selâm sabah yok mu? Eğlence!Eğlence dedim, anlamadın mı?"

Karagöz:"Anlat da anlayalım Hacicavcav'ım benim."

Hacivat:"Karagözüm gece dedin de aklıma geliverdi. Bak sana söyliyeyim, gece hep karanlık olmaz. Bazen bir anlık, gecenin bir vaktinde bir internet sitesinden bir muhtıra, ardından motor ve palet sesi gelirmiş derler, biliyor musun?"

Karagöz:"Valla, Hacicavcav; o seslerden sen anlarsın, ben bizim oğlanın borçları için arayan bankacıların telefon sesini ezberledim gayri. Hadi git ! Ya sev ya terket!Ananı, babanı, sülaleni, daktilonu, köşe döndüğün köşeni de al git! der gibi geliyor telefondaki sesler. ya da gel. Hoplaya zıplaya gel bana gel der gibi. Karıştı aklım vesselam..."

Hacivat:"Sen nler diyorsun Karagözüm?Hayrola! Kulağına kar suyu mu kaçtı?"

Karagöz:"Daha ne kaçsın istersin. Selam dur!!!"

Hacivat:"Allah Allah! İlâhi Karagözüm, bugün sen de bir hal var!"

Karagöz:"Bende ilâhi varsa sende de Ankara'yı susuzluktan kurtaracak sürahi vardır. Hınzır seni, selam-sabah derken; palet-malet derken, siteler-ulus-kızılay derken anlamadı mı sandın? Esas duruş!!"

Hacivat:"Karagözüm ben anlatamadım galiba derdimi sana"

Karagöz:"Daha nasıl anlatacaktın Cavcav? Beni ıssız bir siyaset sahnesinde boş bir küfe yanında yakalamışsın anlatıyorsun ya işte"

Hacivat:"Bak Karagözüm, adab-ı muaşerete uymayan "Git" kelâmlarına üzüldüm."

Karagöz:"Üzülme, büzül hattâ! N'olmuş yani?"

Hacivat:"Karagözüm kelamınız havada, kaldı havada. Açar mısınız birazcık"

Karagöz:"Ne ada'sı?"

Hacivat:"Karagözüm öyle demedim. Havada dedim havada!"

Karagöz:"Haa anladımmm. "Adalarda talim var, bahriyeli yârim var" o türküyü bizim Hüsmen'in oğlu iyi söyler ha!"

Hacivat:"Karagözüm halâ anlamadın. Havada dedim havadaaa!..."

Karagöz:"Cunda adası, Midilli adası vedeeee Rodos Adası...Biz buraları bilmeyiz Cavcav, sen bilirsin ve ancak senin gibiler bilir. Bu mu dediğin peki?"

Hacivat:"Ne dediğinin farkında mısın Karagözüm?"

Karagöz:"Aha şu küfedeki boşluk kadar, sırtımdaki yama, yoksulluk kadar farkında, hem de kırkında değil, altmışındayım?Ya sen kaçındasın?"

Hacivat:"Karagözüm havada dedim, adalar türküsünden sonra, gündemdeki adalar siyasetine giriverdin, maşallah!Kulağın da pek delik hani?!"

Karagöz:"Birinin adına Bay-kal demişler yanlışlıkla, bay-git olmalıymış ya neyse; adam ne gidiyor, ne geliyor; Rodos'a, taa şoorayaa kadar yüzcekmiş. Güldürmen beni Cavcav. Öteki de Cunta adasından Midilli'ye gitcekmiş. Şuna bak ya. Hayret bi şey? Bizim hamallar pazarını ikisi de bilmez valla. Hele Kasımpaşa' yı rüyalarında bile görmemişlerdir.""

Hacivat:"Cunta değil Cunda o. O adanın adı Cunda...Cennet gibi bir yer orası."

Karagöz:"Cunta adasından bir ses duydum geçende, diyordu ki :"Mataramı parlattım, potinlerimi kaybettim." Bu ne demek Cavcav?Sen mürekkep yalamış bir adamsın deyiver bakam hele!"

Hacivat:"Karagözüm valla, sandık ta diyeceğini dedin; senden uyanık birisi mi var, bana sorma"

Karagöz:"Hadi ordan! Gazete köşe yazarı kılıklı, sanal site suratlı Cavcav. Hadi ordan! Sana da bir şey denmiyor! Vah benim küfem, gene bomboşsun, vay benim başıma gelenler. Köşkler yaptırdım oturmak için oy anam oyy, gemiler yüzdürdüm batırmak için vay babam vayyy"

Hacivat:"Karagözüm gene türkülere başladın. Bugün neşelisin, keyfine diyecek yok."

Karagöz:"Benim keyfim gelmeye gelecek ya, şu sahne-i siyasette üçüncü turu bir tamamlasam."

Der Karagöz, boş küfeyi atar sırtına ve başlar, siyaset sahnesinde tur atmaya...Karagöz'ün dilinde türküler peşpeşe sıralanırken, perde kapanır..

 
Toplam blog
: 6
: 2993
Kayıt tarihi
: 01.08.07
 
 

1952 Ankara / Elmadağ doğumlu, emekli - makina mühendisi, şair, yazar. İnternette şiir radyosu sahib..