Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Karaktersiz mutluluklar

Karaktersiz mutluluklar
 

Bir bayan size “Ben nişanlanıyorum, bir şey demiyecek misin?” diye düşüncesini açıklasa ne gibi cevaplar verirdiniz?

Bir bayan neden eski sevgilisine böyle bir açıklamar yapma gereği duyar?

Neden hala bu sorularla karşı karşıya bırakır hem kendisini hem diğerlerini?

Oysa bir bayan evlilik kararı alırken hür değil midir bütün esamesi ile.

İlanı alem etmenin ne payesi bu bayanı müstakbeli gözünde aydınlığa kavuşturacak?

İlan edilen kişi neden yanı başındaki eski karın ağrısı olur?

Meslek sahibi olmuş, kendini bilmeye, tecrübeye adamış bir arkadaşım, yaşamının

anlamını sorgulayacak bir tavır takınmış bu sorular karşısında.

Bayan nişanlandığını afişe eder, arkadaşım tavrını takınır, bana da yazmak düşer.

Ben’ini tenkit etmenin en sağlam erdemlerden biri olduğunu anlatarak, daha vasıflı

bir dünyayı nasıl inşa edeceğini dile getirmiş arkadaş…

Dünyaya bilinç aydınlığından bakan bir zihnin çağdaş yüzüydü arkadaşımın hakimvari tavrı.

Bilinci donanmış, planlanmış insan, bilinci donanmamış, planlanmamış insandan daha

faal ve güçlüdür.

Bilinci donanmış, planlanmış insan daha hür ve tektir kendi gözünde.

Anlamlı ve nitelikli bir yaşam, zihinsel gelişmişliğin temelleri üzerine kurulur.

Yaşama anlam katmak, duygulara değer katmakla eşdeğerdir.

Anlamlı duygulardır, insanı depresyona karşı koruyucu kılan.

Anlamlı duygulardır, insanı aşk sorunsalına karşı teyakkuzda tutan.

Anlamlı bakış açısıdır, çiftleri aldatmanın karın ağrısından koruyan.

Anlamlı sezgilerdir, insanı atacağı adımlarda doğruyu tercihleştiren.

Anlamlı bakış açısıdır ileri görüşlülüğün aurası.

Anlamlı karakterdir, mutluyum yanında, güven veriyor bana , diye sözlere aldırış etmeyen.

Çünkü karakter benzetim değildir.

Çünkü karakter tekliktir, emsalsizliktir.

Karakter, duyguları kontrol etmeyi deneyimlemek demektir.

Duyguları zapturapt altına almak demek, anlamlı bir eğitim işçiliğidir.

Değer eğitiminden geçmeyen bir güç sultasıdır bayanın izahı.

Karakter eğitiminden nasiplenmemiş bir kararsızlık bir çıkış yoludur bayanın son gözdesinde aradığı.

Belli ki bayanın açıklaması şöyle olacak:

“Kendimi daha mutlu hissediyorum yanında. Güven veriyor bana.”

Salkım talkım ilişkilerin en salamura aynasıdır bu gibi alyanslı ifadeler.

Birinin yanında kendini mutlu hissetmek demek, muhtaçlığın ez cümle ifadesidir.

Kendine değer vermemenin, sığnak sevgilerin gölgesidir.

Derim arkadaşa, bekle gör. Dönecektir.

 
Toplam blog
: 35
: 799
Kayıt tarihi
: 08.06.06
 
 

Eğitmen ..