Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '13

 
Kategori
Şiir
 

Karamanlıca Edebiyatından Şiirler(9): Asker

Karamanlıca Edebiyatından Şiirler(9): Asker
 

Karamanlıca bir yazıt


Karamanlıca Edebiyatından Şiirler dizisi olarak  Ankaralı Dimitrios P. Klimentidis Rumi’nin  tarafından  karamanlıca alfabe  ile kaleme alınan  Muhabbet, Maarif, Hayat Memat ve Rezil Bunlar, Kitap, On Temmuz, Bahar ve Vatan adlı şiirlerini daha önce yayınlamıştım. Yine aynı şairin ASKER şiirini yayınlıyorum.

 

 

Fehmi Dinçer

Ankara 2013

 

ASKER

 

Arş! Açılın ben askerim!

Düşmana silah çekerim.

Can veririm, kan dökerim.

Sancağı yüksek dikerim.

 

Vazifem çok şereflidir,

Vatana hem kıymetlidir,

Gerçi gayet külfetlidir,

Hasmıe lakin heybetlidir.

 

Tehlike asker sayarmı,

Cenkten hiç zahmet duyarmı,

Ölmek var, dönmek hiç varmı

Şanına asla uyarmı,

 

Ruu şeb vatan beklerim.

Mevkimi ben şereflerim.

Tüfeğe süngü eklerim.

Hasm-ı kahr eder beklerim.

 

Devletin ordu kalbidir

Milletin asker sulbudur

Hazırlık sulhun celbidir.

Asayiş hali harbidir.

 

Ben dağda belde yatarım,

Düşmana heman çatarım,

Kendimi nare atarım.

Öldürür ya sağ tutarım.

 

Ailemin gözü yoldadır

Merd içün şan ordudadır,

Muinim ancak hudadır.

Vatana canım fedadır.

 

Yurduma ben hub beslerim

Dalıma silah yüklerim

Tabyede gündüz işlerim.

Uykusuz gece beklerim.

 

Yatağım altta çamurdur.

Yorganım üstte yağmurdur.

Ekmeğim kuru hamurdur.

El verirki mülk mamurdur.

 

Bu hizmet akdes, celildir.

Hak yola Mevla delildir.

Vatanım mamur olsunda

Ben ölsemde derd değildir!

 

      1913

Dimitrios P. Klimentidis, Rumi

 

Fehmi Dinçer

Ankara 2013

 

 
Toplam blog
: 109
: 5832
Kayıt tarihi
: 23.03.07
 
 

1959 yılında Fertek - Niğde'de doğdum. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültes..