Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '17

 
Kategori
Kitap
 

Karanlığa alışmak

Karanlığa alışmak
 

İçindeki umut ışığı tükenenler için kaçınılmaz sondur; karanlığa alışmak. Gözler yavaş yavaş, o zifiri sanılan siyahtaki renkleri de fark etmeye başlayınca, anlaşılır alacakaranlığın içindeki o dünya. Bize çok uzak olan ve içinde, görmekten hoşlanmadığımız insanların yaşadığı, adı her ne kadar kenar mahalle olsa da kıyıda köşede değil şehrin ta ortasında kalmış ama asla uğramadığımız; otobüsle geçerken göz göze gelmemeye çalışarak telefonumuzla uğraşır gibi yaptığımız o sokaklardan söz ediyorum...
Yazı yazan her insanın hayalidir günün birinde kitabının çıkması. Öğrencilik yıllarımda benim için de ütopik bir rüyaydı. Kara kaplı deftere hapsolan bir sürü öykü vesaire derken, bundan yedi yıl kadar önce Milliyetblog’la tanışınca, çevremdekilerin haricinde hiç tanımadığım insanlar tarafından okunmanın hazzını yaşamaya başladım.
Öykü kategorisinde yazıyor ve beni tatmin edecek sayılarda okunup yorum alıyordum. Yazılarımın bazıları Editörden Öneriler bölümüne alınıyordu ki yazdığım kategori için oldukça hoş bir durumdu bu.
Kısacası mutluydum; ‘’bir kitaba ihtiyacım yok’’ -diye düşünerek avutuyordum kendimi. Nasıl olsa burada okunuyordum-...
Zaten öykülerimdeki kahramanlar; kumarbazlar, sarhoşlar, hayat kadınları, travestiler ya da onlarla aynı mahallelerde yaşayan insanlardı; çok çekici gelmeyebilirdi okurlara, bu yaşamları okumak...
Kitabım Karanlığa Alışmak, öykülerimin okunabilirliği hakkında bu olumsuz düşünceleri yaşarken, bir telefon görüşmesi sonrasında kağıda, kapağa, mürekkep kokusuna büründü; ve Kuytu Yayınları’ndan çıktı.
Öncelikle bu süreçte omuz omuza verip yol arkadaşlığı yaptığımız Ali GÜLCÜ’ye, beni okuyup kitap için yüreklendiren sevgili yazarlarımıza, öykülerimi öneriler kısmına alıp özgüvenimi arttıran editörlerimize ve 2012 yılında, şimdi kitapta olan bir öyküme yazdığı yorumunda; ‘’ Takipçilerinizin arkadaş sohbetlerinde ‘Biliyor musunuz ben Adil Serkan Satı’yı Milliyetblog günlerinden tanırım’ diyerek usulünce hava atacakları günler yaklaşıyor.’’ diye yazıp içimdeki kitap isteğine okkalı bir kibrit çakan sevgili Kaan AKOBA’ya teşekkürü borç biliyorum.
Dilerim herşey gönlümüzce olur.
 
Toplam blog
: 17
: 1912
Kayıt tarihi
: 18.02.11
 
 

Okumaktan, yazmaktan keyif alırım ama en çok öyküleri severim. Zevk aldığım için yazar, zevk alıyors..