Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '12

 
Kategori
Güncel
 

Karanlığın içindeki ışık

Karanlığın içindeki ışık
 

İşte O Işık


Dün TBMM’nin açılışının 92. Yıldönümünü yurt çapında düzenlenen törenlerle kutladık.

TRT’nin organizasyonuyla uluslar arası nitelik kazanan, “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı”: Türkiye Cumhuriyeti Kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün, Türk çocuklarına armağanıdır.

92 yıl önce Atatürk’ün Türk çocuklarına armağan ettiği 23 Nisan çocuk bayramını; Türk çocuklarının, Dünya çocuk’ları ile el ele, gönül, gönül’e, omuz omuza birlikte kutlamaları anlamlıdır.

Alfabetik sıraya göre, Dünya Coğrafyasında (A’ dan –Z’ ye) “Afganistan –Zimbabye”ye 194 bağımsız ülke bayrak dalgalandırmaktadır.

ABD’den AB’ye kadar hiçbir ülke takviminde çocuk için ilan edilmiş bayram yok!

Dünya çocukları 1979 yılından beri, Türk çocukları ile birlikte TÜRKİYE’DE bayram kutluyor.

Elbette bu anlamlı günü bizim çocuklarımıza kazandıran M. Kemal Atatürk’ün geniş ufku, çağ ötesini görme sezgisi ve kehanet boyutundaki öngörüleri tartışılmaz.

Evet!

Atatürk’ün çağ ötesi sezgileri ciltlere sığmayacak, kitap dolduracak kadar çok.

Yalnız Türkiye’yi yöneten kadrolar için değil, dünya liderlerine ışık tutacak, yol gösterecek deneyimler; daha da önemlisi, tarihi gerçekler arşivlerde.

Bu gerçekleri görmezden gelerek, köklerini kokuşmuş, dejenere olmuş, boğaza bakan görkemli saray haremlerinde arayanlar, gece körü olduklarını fark edemiyorlar.

Tavukkarasına yakalanmış, burnunun ucunu görmeyenlere Mustafa Kemal Atatürk’ün yaktığı meşaleler adım başında ışık saçmakta, yol göstermektedir.

23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramı o meşalelerden biridir.

İstemeden de olsa o meşalenin arkasında yürüyenler meşalenin ışığından gözleri kamaşacak, örümcek bağlamış beyinler nasiplenecektir.

23 Nisan Egemenlik ve Çocuk Bayramı vesilesi ile basında bir resim yer aldı ve canlı bir anı yansıdı.

Görmeyen ve okumayanlar için resmi ve anıdan bir bölümü paylaşmak isterim.

TBMM'nin 11 kurucu milletvekili, savcı Sıtkı Gür'ün kızı Nuriye İdil’in uzun yıllar okul kitaplarında yer alan ve birçok yerde yayınlanan fotoğrafı vardı.

Şimdi İzmir'in Urla ilçesinde, yaşlı bakım merkezinde yaşayan 100 yaşındaki Nuriye İdil, o fotoğrafla anısını bakın nasıl anlatıyor?

;”“Fotoğrafın çekildiği gün okuldaydım. İkinci sınıftaydım. Atatürk Konya Mevlana Türbesi'ne yakın bir yerde olan Şems isimli güzel okulumuza geldi.

1922 senesiydi.

Yengem ve dayılarım benim için şapka yaptırmışlardı.

Atatürk geldiğinde o şapkayı takmıştım. Öğretmenlerim Atatürk'e götürmem için bana bir buket çiçek verdiler, yanına gittim, korkuyla çiçekleri takdim ettim.

Bana kimin kızı olduğumu sordu, sevinçle beni kucağına alarak 'Aferin, ilk şapka giyen sen oldun. Arkadaşlarını, çocukları, okulunu seviyor musun?' diye sordu.

'Çok seviyorum Paşam' dedim.
Atatürk de 'O halde her sene dünyanın her yerinden çocukları davet edelim birlikte oynayın, kaynaşın' dedi.

23 Nisan Çocuk Bayramı'nın oluşumunda benim Atatürk ile olan bu diyaloğumun da payı olmasının sevinç ve gururunu yaşıyorum.”

İşte böyle!

Mustafa Kemal Atatürk yaşıyorken karanlığın içinde bir ışıktı. Şimdi de her gün “GÜNEŞ” gibi yeniden doğuyor.

23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramınız kutlu olsun!

 

 

 
Toplam blog
: 380
: 438
Kayıt tarihi
: 27.08.07
 
 

Karanlığın düşmanı Işık! Gecenin zifiri karanlığı, şafak sökerken yerini, ufukta yükselen Güneş Işı..