Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

04 Aralık '06

 
Kategori
Müzik
 

Karaoke

Karaoke
 

Annem 85 yasina geliyor... Duymus. Sarap kalbe iyi geliyor, diye... Hergun bir kadeh kirmizi sarap icerseniz, damarlariniz aciliyor, kan dolasimi rahatliyormus... Tadini sever misin? Dokunmasin? Hangisi sana iyi gelir? Gibisinden sorularla konuyu gecistiriyordum...

Gectigimiz hafta sonu ziyaretine gitmistim... Hava sifirin altinda bilmem kac derece... Neyse ki altimizda ki arabanin sicagi calisiyor. Biraz dolasalim? Chanhassen denilen kucuk bir kasaba da turluyoruz. Yine sarap konusu gundeme geldi. Kucuk bir otelin onunden geciyoruz. "Timber Lodge" yaziyor. Girdik. Resepsiyona yakin bir yerde koltuklar var. Anami oturttum. Ben yanda ki bara anama bir kadeh sarap almaya gittim.

Bar tiklim tiklim. Sarap, dedim. Ne cins? Kirmizi... Kirmizi da, merlot olur mu? Bilmem sarabi. Sadece, he, dedim. Garson kiz; nerede oturuyorsunuz, diye sordu. Disari da. Resepsiyon da... Tamam, dedi. Ben sarabinizi getiririm...

Anamin sarabi geldi. Burasi cok soguk, dedi, garson hanim... Iceri gelin. Yer yok ki? Ben size sominenin yanina bir masa koyarim... Gitti... Iki dakika sonra geldi. Sominenin yaninda masamiz... Anam sirtini alevlere verdi... Sarabini yudumlamaya basladi...

Musteriler sirayla cikip sarki soyluyorlar. Hem kendi onlerinde, hem de buyuk ekranda sarki sozleri yaziyor... Geri planda muzik... Usulune uygun soyleyenler cogunlukda... Hele hele biri, Frank Snatra'nin MY WAY -Benim yolum- isimli sarkisini soyledi. Franki gibi...

Aslina bakarsaniz, usulune uygun soyleyemiyenler sahnede olunca daha keyifli oluyor... Sozleri kaciriyorlar... Yakalamak icin bir telas... Alman bir herif de kalkip soyledi. Kahkahalar ve alkislar arasinda... Ne medeni cesaret?

Bu duzene Karaoke deniliyormus. Japon icadi... Iki kelimenin kisaltilmasi, kara-oke olmus. Bos orkestra anlamina geliyormus... Ben bu duzeni 1990 yilinda Keesler Hava Ussu Subay Klubu'nde gormustum...

Anama gelip sordular... Ne soyleyeceksiniz? Anam, ne diyor bu gavur oglum? Sarki soylemeni istiyorlar. Guldu. Tovbe, tovbe...

Bugun arastirdim. Istanbul'da Klub Karaoke var. Isterseniz kendinize ozel salon bile kiralayabiliyorsunuz? Turkce sarki ve turkuler dahil... Bizimkiler buralara fark atmislar...

Bahsis dahil, yirmi dolar biraktik...

Anam, bir daha ki sefere de ben oderim, dedi...

Demek ki; hem sarabini, hem de klubun havasini sevmis...

Fotograf: Gittigimiz yer.

***

Ferdi'ye yardim icin tiklayin: http://biryardimeli.bz.tc

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..